Page 127 - ilitam-dergisi
P. 127

İLİTAM DIN EĞITIMI VE ILAHIYAT LISANS TAMAMLAMA PROGRAMI






                  mağdur etmiştir. Bu cümleden olarak neden diğer fakülteler için (mesela
                  tıp ve hukuk) böyle bir çözüm önerisi gündeme getirilmemektedir.

               2. 28 Şubat nedeniyle din eğitimi alamayanlardan ve Diyanet personelinden
                  yüksek öğrenime devam etmek isteyenler için 105 İlahiyat fakültesinin
                  yeterli olduğuna inanıyorum. Kaldı ki 12 Üniversitemizin İlahiyat fakülte-
                  sinde devam etmekte olan İLİTAM programları da bu imkânları fazlasıyla
                  sunmaktadır.

               3. Her ne kadar temel eğitimle alakalı olsa da tavsiye kararında Anayasa, İnsan
                  Hakları Evrensel Beyannamesi ve Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi’ne
                  atıflar yapılmasını konunun hukuki bir zemine oturtulması bağlamında
                  anlamlı görmekle birlikte; böylesine önemli bir konu için her hangi bir bi-
                  limsel dayanağın sunulmaması dikkat çekicidir. Bu cümleden olarak aca-
                  ba dünyada din öğretiminin uzaktan veya açık öğretim yoluyla verildiği
                  başka bir ülke var mıdır? Örgün İlahiyat ve İLİTAM programları arasında
                  karşılaştırma ve değerlendirme yapmamıza imkân verecek bir araştırma
                  var mıdır? Dolayısıyla böyle bir girişimin an itibariyle bilimsel temelden
                  tamamen yoksun olduğunu üzülerek ifade ediyorum.

               4. 14 Asırlık tecrübe göstermiştir ki din öğretiminin vicahi yapılması elzem-
                  dir. Sanal da olsa İLİTAM programlarında bu kısmen gerçekleşmektedir.
                  Ancak açık öğretim yönteminin dini ilimlerin öğretiminde uygun bir yol
                  olmadığı aşikârdır. Yeri gelmişken şunu da ifade etmeliyim ki, böyle bir
                  talepte bulunanların ve tavsiye kararına imza atanların tam olarak ne is-
                  tedikleri de belli değil. Zira bazen açık öğretim bazen İLİTAM tabirlerini
                  kullanarak aslında bu yollarla yapılan öğretimlerin niteliği hakkında da
                  bilgi sahibi olmadıkları anlaşılmaktadır.

               5. İLİTAM ve açık öğretim yoluyla İlahiyat eğitimi alma imkânının olması ve
                  buralardan mezunların örgün İlahiyat mezunuyla aynı imkânlara sahip
                  olması öncelikle yakın gelecekte örgün İlahiyat eğitimini ciddi anlamda
                  olumsuz etkileyecektir. Siz de taktir edersiniz ki kitaptan okuyup veya iz-
                  lediği videolarla son birkaç yıl içerisinde çıkmış soruları çözerek diploma
                  almak varken kimse sıcak yuvasını terk edip her gün okula gitmeyi tercih
                  etmeyecektir.




                                                                      OCAK 2020   127
   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132