Page 128 - ilitam-dergisi
P. 128
İLİTAM DIN EĞITIMI VE ILAHIYAT LISANS TAMAMLAMA PROGRAMI
6. İlahiyat açık öğretimine yönelik bu taleplerin çok da masumane bir talep
olmadığını düşünüyorum. Zira üzülerek ifade edeyim ki istisnaları bir ta-
rafa bu talep sahiplerinin asıl amacı devlet kademelerinde görev almak
için formaliteyi tamamlamaktan başka bir şey değildir. Diğer taraftan bu
kişilerin sözümona kamuoyunda İlahiyat eğitimini “Dinden saptırma” gibi
yaftalarla kötüleyen kimseler olması da manidardır.
Ayrıca burada sizlere Kocaeli Üniversitesi İlahiyat Fakültesinin kanaatlerini
de paylaşmak isterim:
1. Günümüzde din eğitimi/öğretimini almak isteyenler için bir mağduriyet
söz konusu değildir.
2. Dim eğitimi/öğretimi almak isteyenler için fiilen eğitim öğretime devam
eden 105 İlahiyat fakültesinin örgün programları yeterlidir.
3. Açıköğretim siteminin İslami ilimlerin öğretimi için asla uygun olmadığı
açıktır. Bu nedenle bu konu gündeme dahi getirilmemelidir.
4. Mevcut talepler ve diyanet personeli için bir süre daha İLİTAM programları
devam ettirilmelidir. Ancak;
a) Sınavız geçiş sonlandırılmalıdır. Zira bu durum hem eğitim kalitesini dü-
şürmekte hem insanlardaki adalet duygusunu sarsmakta hem de örgün
öğretimi olumsuz yönde etkilemektedir.
b) İLİTAM Programlarının ders notlarında, sınav sisteminde belli bir standart
oluşturulmalıdır.
c) Yüz yüze eğitimler artırılmalıdır.
d) Uzaktan eğitim almanın dışında diğer şartlarda örgün öğretimlerle eşit
şartlara tabi tutulmalıdır.
e) Kontenjanları sınırlandırılmalıdır.
Son olarak bu görüşlerimizi destekleyen bir örnekle konuşmamı sonlan-
dırmak istiyorum. Biz İLİTAM öğrencilerine dedik ki: “Siz nasıl ki örgün okuyan
öğrencilerle aynı diplomayı alıyorsanız benzer şartlara da uymanız gerekiyor.”
128 OCAK 2020