Page 138 - ilitam-dergisi
P. 138

İLİTAM DIN EĞITIMI VE ILAHIYAT LISANS TAMAMLAMA PROGRAMI






               yüz yüze, vicâhi, şifâhî dersler var. Kur’an öğretimi açısından bir üstaddan ah-
               zederek telakkî yöntemimiz var. Bütün bu geleneğimizi o zaman bir kenara mı
               bırakalım? Hocasını hiç tanımadan öğretilen ilimlerin gereği olan kalbî in’ikâs
               gerçekleşmeden, bir kültür aktarımı gerçekleşmeden din eğitiminin kalitesini
               nasıl yükseltebileceğiz.

                  Son olarak sabah Ankara İlahiyat Fakültesi Dekanımızın halkımızın din
               eğitim ve öğretimi ya da erbabının mesleki kazanımlara yönelik Millî Eğitim
               Bakanlığının programları olması yönünde dile getirdiği  konuyla ilgili de açıkla-
               ma yapmak istiyorum. Şu an Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğümüzün bi-
               zim desteklediğimiz programlar içerisinde Arapça, Kur’an öğretim programı, az
               önce söylediğim gibi tashih-i huruf programı, hatta imam hatip ortaokullarında
               uyguladığımız “örgün eğitimle birlikte hafızlık” programını desteklemek için 3
               modül hâlinde hafızlık (hazırlık, ezber, pekiştirme) programı açtık. Ayrıca “ailede
               din eğitimi”, “ailenin din eğitimi” “Peygamberimi öğreniyorum”, “Kur’an’ımı öğ-
               reniyorum” gibi uygulanan ve uygulanmakta olan programlarımız da var. Yani
               bunu şunun için söylüyorum: Halkımızdan herhangi birisi “Ben Kur’an kursu-
               na gidemedim ama dinimi öğrenmek istiyorum.” dediği zaman yaygın eğitim
               bağlamında Millî Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğünün
               birçok programı var, buradan alabiliyor. Bu kurslarda Diyanet teşkilatımızda belli
               vasıflara sahip arkadaşlarımız da görev alabiliyor.

                  Son cümlem şu olsun: Ben sendikalar tarafından dile getirilen bu talebin,
               kısmen bir ilim talebi olduğunu düşünmekle beraber ilahiyat alanında da biz
               bu yolu açtığımızda -hukukta ve sağlıkta açık öğretim lisans programlarında ol-
               duğu gibi- bir sınırlama getirmediğimizde uzun vadede hem din kültürü ahlak
               bilgisi öğretmenliği, imam hatip liseleri meslek dersleri öğretmenliği açısından
               hem de ilahiyat fakültelerimizde görev yapacak akademisyenlerin gelmesi açı-
               sından sorun teşkil edeceğini ve bunun din öğretiminin kalitesini düşüreceğini
               ve bu talebe olumlu bakmadığımı paylaşmak istiyorum.

                  Teşekkür ederim Sayın Başkanım.










           138   OCAK 2020
   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143