Page 136 - ilitam-dergisi
P. 136

İLİTAM DIN EĞITIMI VE ILAHIYAT LISANS TAMAMLAMA PROGRAMI






                  Buradaki sözlerim herhangi bir kurumu eleştirdiğim şeklinde algılanmasın.
               Çünkü biz Diyanet İşleri Başkanımızın söylediği gibi Diyanet İşleri Başkanlığı,
               İlahiyat Fakülteleri ve Bakanlığımızın Din Öğretimi Genel Müdürlüğü olmak
               üzere üç büyük kurum iş birliği hâlindeyiz. Birbirimize hoca ve öğrenci desteği
               veriyoruz. Birbirimizle iş birliği içerisinde olmayı hep arzu ediyoruz ancak şu bir
               gerçek: Din eğitiminin sadece bir bilgi olarak görülmemesi lazım, bu eğitimin
               teorik kısmıyla birlikte bir de pratik kısmı var. Yani bu nazariyatın bir uygulama
               kısmı var. Şu anda Kur’an-ı Kerim öğretiminde biz istenilen düzeyde değiliz. Bu
               doğru. Özür dileyerek söylüyorum, örgün eğitimden mezun olan öğrencilere
               ilişkin Kur’an tilaveti ve Arapça dil yeterliliğiyle ilgili olarak şikâyetlerimiz varken
               önümüzde bir de İLİTAM sorunu ve gerçeği duruyor. Şimdi bir de dört yıllık
               açık öğretim ilahiyat talebi tartışılıyor. Az evvel bir hocamız İLİTAM mezunları
               için “Çoğu millî eğitime geçmiş, otuz sene çakılı kalıyor.” ifadesini kullandı. O
               otuz sene içerisinde kendisini geliştirmeyen, aldığı bilgilerle hakikaten iyi ye-
               tişmemiş olan bir öğretmen kadrosuyla maalesef ki ben ilahiyat fakültelerine
               istenilen nitelikte bir öğrenci yetiştirip gönderemem.

                  Sendika başkanlarımızı özellikle büyük bir dikkatle dinledim. Konuşmaların-
               daki temel vurgu “daha aydın, daha nitelikli, toplum önünde öz güveni pekiş-
               miş din görevlilerimizin olması ve hizmet etmesi” temennisi yönündeydi. Bu
               konuda hemfikiriz. Ancak ben de şunu diyebilirim ki aynı maksatla örneğin ben
               Millî Eğitim Bakanlığındaki bir milyon öğretmenin sınavsız olarak hepsinin yük-
               sek lisansa ve doktoraya alınması gibi bir talepte bulunacak olsam, belirtilen
               maksatların hasıl olması için bu talep ne kadar gerçekçi bir talep değilse aynı
               şekilde 52 bin kadar din görevlimiz hakkındaki böyle bir talebin de bu bağ-
               lamda gerçekçi olmadığını düşünüyor ve açık ve net bir şekilde doğru bulma-
               dığımı ifade etmek istiyorum. Öte yandan hizmet içi eğitimlerimiz ve Diyanet
               Akademisi gibi kurumlar var. Biz de Millî Eğitim Bakanlığı olarak tashih-i huruf
               kursları açtık. Ankara İlahiyat fakültesi dekanımız da bahsetmişti, şu anda Millî
               Eğitim Bakanlığı bünyesinde 3 modül halinde tashih-i huruf programı Hayat
               Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğünde hazırlandı ve uygulanıyor. Biz Genel
               Müdürlük olarak Fatih Çollak Hocamızla dört yıl önce İstanbul’da başladığımız
               bu çalışmayı tüm Türkiye’ye yaydık. Geçen yıl fakülte hocalarından Diyanet
               İşleri Başkanlığımızın teşkilatından destek alarak 3742 öğretmenimizi dönem





           136   OCAK 2020
   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141