Page 137 - ilitam-dergisi
P. 137

İLİTAM DIN EĞITIMI VE ILAHIYAT LISANS TAMAMLAMA PROGRAMI






            içerisinde tashih-i huruf kurslarına aldık. Ayrıca yaz tatillerinde de tashih-i huruf
            kursları açtık. Ayrıca yaz dönemlerinde öğretmenlerimiz için Arapça program-
            ları ve okuma kampları da açıyoruz. Niçin? Onların mesleki yeterliklerini geliş-
            tirmek ve eğitimi niteliğini artırmak için.  Şu anda Genel Müdürlük olarak ÖGEP,
            YÖGEP, DÖGEP olmak üzere üç program uyguluyoruz. ÖGEP: İmam hatip okul-
            larındaki bütün öğretmenlerin gelişim programı. DÖGEP: Din kültürü ahlak bil-
            gisi öğretmenlerinin bilgi, beceri, tutum ve değerler bağlamında öğretmenlik
            meslek yeterliliğinin gelişimi için hazırlanmış bir program. YÖGEP ise yönetici-
            lerin gelişim programı. Bunları biz kendi içimizde uyguluyoruz mesleki gelişim
            programları ve hizmet içi eğitimlerle.

               Ben tabii sözü çok uzatmadan maksadımı ifade etmek istiyorum: Eğer mak-
            sadımız din görevlilerinin hakikaten kamuoyundaki algısını yükseltmekse konu
            ile ilgili kendi içerisinde ayrıca çalışma yapılabilir. Biraz önce bahsettiğim gibi
            mesleki gelişim programları ve hizmet içi eğitim programları ile çalışmalar yapı-
            labilir.  Açık öğretim programı ile imam hatip lisesi okuyan öğrencileri biz hafta
            sonları okuldan yüz yüze eğitim almayı zorunlu tutuyoruz. Açık öğretim imam
            hatip lisesinde okuyan 110 bin öğrenci var. Bu öğrenciler için açık öğretim dahi
            olsa imam hatip lisesindeki 5 temel dersi zorunlu olarak yüz yüze eğitim şek-
            linde almasını sağlıyoruz. Her hafta bu 110 bin öğrenci bulundukları şehirde-
            ki imam hatip lisesine gelirler ve bu dersleri alırlar. Nedir bu dersler? Kur’an-ı
            Kerim, Arapça, Tefsir, Hadis ve Hitabet ve Mesleki Uygulama dersi. Fakat ge-
            nel açık öğretim lisesine giden öğrenciler için böyle bir zorunluluk yok. Çünkü
            onlarda meslek dersi diye bir durum söz konusu değil. Bu öğrencilerden bir
            kısmı da liseden sonra ön lisans okumakta. Sonuçta hiç imam hatip okuluna
            da gitmeden, yüz yüze eğitim almadan diploma alarak ön lisansa kayıt olacak-
            lar, İLİTAM’dan ve lisanstan da diplomayı alıp sınıfa öğretmen veya müftü, vaiz
            ya da din görevlisi olacaklar. Şimdi de önerilen program ile ilahiyat açık lisans
            ile diploma alacaklar ve bu meslekleri icra edecekler. Bu gerçekten din eğitim
            ve öğretim adına çok sorunlu bir süreci beraberinde getirecektir. Ehil olmayan
            fakat diploması olanların bu mühim vazifeye talip olmalarının yolunu açacak-
            tır. Evet şu anda dijital teknoloji var, biz etkileşimli tahtaları kullanıyoruz, sosyal
            medyada da farklı çalışmalarımız var ama ben biraz geleneğe de atıfta bulun-
            mak istiyorum. Bizim geleneğimizde ashab var, sahâbi var, sohbet geleneği var,





                                                                      OCAK 2020   137
   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142