Page 68 - ilitam-dergisi
P. 68

İLİTAM DIN EĞITIMI VE ILAHIYAT LISANS TAMAMLAMA PROGRAMI






               doğru gidiyoruz. Gençler öyle artık. İnsanlar oturduğu yerden, bilgisayarın ba-
               şından dünyanın öbür tarafındaki işleri kotarıyorlar. Artık, iş yerleri yok, ofisine
               “home office” diyor. Yani evindeki ofisten işlerini takip ediyor. Bir taraftan Diyanet
               diyor ki “Benim 60 bin ihtiyacım var.” öbür taraftan sivil toplum kuruluşları bir
               şeyler diyorlar. Neticede şu noktaya doğru geliyoruz: Benim âcizane tavsiyem,
               hakikaten, diplomalara böyle bir kayıt konulamıyorsa, belki şöyle bir katıyla
               İLİTAM ve açık öğretim insanlarının istifadesine sunulabilir: Mesela ev hanımlığı
               mesleği olanlar ya da Diyanette çalışanlar ya da devlettin farklı kurumlarında
               hâlihazırda memur olup bu arada da bir başka fakülte bitirmek isteyenler için
               sadece böyle bir imkân sunulursa, bu diploma onlara ekstra katkıda bulunacağı
               için makul karşılanabilir diye düşünüyorum. Öbür türlü, bir meslek erbabının
               diploması olarak ilahiyat ön lisanstan ya da İLİTAM’dan ya da açık öğretimden
               mezun olan birisine aynı hakları verdiğimizde, o zaman da örgün öğretimden
               mezun olanlara haksızlık edilmiş olunacak diye düşünüyorum. Hani rektör ol-
               maktan dolayı üniversiteleri de biraz tanıdığımız için, belki benim ifadelerim
               size hocam gibi sert değil biraz daha yumuşak gelebilir ama neticede, Türkiye
               ve dünya bu tarafa doğru da gidiyor. İnsanlar oturdukları yerden ilahiyat tahsil
               etmek de isteyebilirler, ekstra bir eğitim almak isteyebilirler. Onun önünü de
               kapatmadan ancak o diplomayı kullanarak yeni bir iş sahibi olmanın da önünü
               kapatarak, nasıl yaparız bunu bilmiyorum, böyle bir formül  bulmamız gereki-
               yor diye düşünüyorum.

                  Teşekkür ediyor, saygılar sunuyorum.

                  OTURUM BAŞKANI

                  Hocam, çok teşekkür ediyoruz hem karşılıklı sorularla açtınız konuyu, ayrıca
               tabii, dijital eğitim ve dijital üniversite gibi önümüzdeki yılların gündeme gele-
               cek çok önemli bir konusunu hatırlattınız, teşekkür ediyorum. Evet, arkadaşlar,
               bu oturumda, son sözü Profesör Doktor Emin Aşıkkutlu Hocamıza veriyorum.
               Hocamız, Of ve Çaykara medreseleri geleneğinde ailece, babadan atadan hem
               yetişmiş hem de yetiştirici olarak gelen bir aileden geliyor. Diğer bir özelliği de
               Türkiye’de yeni üniversiteler kuruldu, yeni kurulan üniversitelerden  Trabzon
               Üniversitesinin Rektörlüğüne yeni atandı; hayırlı olsun Hocam.


                  Buyurun.




            68   OCAK 2020
   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73