Page 67 - ilitam-dergisi
P. 67

İLİTAM DIN EĞITIMI VE ILAHIYAT LISANS TAMAMLAMA PROGRAMI






            beri var. Ama bir taraftan da şöyle bir dünyaya geldik, kendi eşim de dâhil: Benim
            eşim de ilahiyat ön lisans mezunu, ev  hanımı yani. Çocukları büyütmüş, artık
            evde canı sıkılıyor “Bir şey yapayım.” diyor, “Bir şey okuyayım.” diyor, okuyor. Şimdi
            ben şöyle düşünüyorum: Yani bizim hanım okumasa mı daha iyiydi, okusa mı
            daha iyiydi? Okusa daha iyi yani bir şeylerle meşgul oluyor. Gidiyorum, bazen
            hadis okuyor, bazen tefsir okuyor, bazen İslam tarihiyle ilgili bir şeyler okuyor.
            Orayı bitirdi, şimdi uluslararası ilişkiler okuyor yani okuyor. Şimdi, bu insanların
            elinden de bu fırsatın alınmaması lazım diye düşünüyorum.

               İsmail Hakkı Hocama son derece katılıyorum, örgün öğretimdeki öğrencile-
            re müthiş bir haksızlık yapılıyor. Müthiş bir haksızlıktır bu, yani bunun izahı yok.
            Aynı diplomayı vermenin hiçbir mantığı da yok açıkçası. Para harcıyor çocuk,
            ailesinden ayrı kalıyor, mahrumiyetler yaşıyor ve siz onunla öbürüne aynı diplo-
            mayı veriyorsunuz. O da doğru değil. Ya, hukuken mümkün müdür Başkanım,
            şöyle bir şey olabilir mi? Yani bu ancak böyle çözülür gibi geliyor bana, hem
            dijitalleşen bir dünyaya doğru gidiyoruz, insanlar oturduğu yerden, bilgisayarın
            başında hocayla konuşabiliyor, böyle bir dünya var hem de insanlar var hem
            de örgün öğretim ile açık öğretim arasında bir mağduriyet farkı var. Hukuken
            mümkün müdür, gerçekten öğrenmek istiyorum; şöyle bir kayıt konulabilir mi?
            Yani diyelim ki “İLİTAM mezunlarının ya da açık öğretim mezunlarının almış ol-
            duğu bu diploma sadece şu  alanlarda geçerlidir.” diye bir kayıt konulabilir mi?
            Hukuken mümkün müdür? Ben Danıştayın bir kararını biliyorum aslında, bunu
            iptal ettiğini biliyorum ama bu konuda yeniden bir teşebbüste bulunulabilir
            mi? Böyle bir şey olmalı ve haksızlık bu şekilde giderilmeli.

               OTURUM BAŞKANI

               Hocam, bize intikal etse biz onu Anayasa’nın eşitlik ve adalet ilkeleri açısın-
            dan ve hakkaniyete göre değerlendiririz.

               PROF. DR. SELÇUK COŞKUN
               BAYBURT ÜNİVERSİTESİ REKTÖRÜ


               Problem hukukçular işte arkadaşlar yani. Şimdi, böyle bir şey var. Yani bir ta-
            rafta yaşadığımız şeyler var, bir tarafta gördüğümüz şeyler var, bir tarafta Türkiye
            de oraya doğru gidiyor, bunu da kabul edeceğiz. Artık yani bir dijitalleşmeye




                                                                      OCAK 2020   67
   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72