Page 66 - ilitam-dergisi
P. 66

İLİTAM DIN EĞITIMI VE ILAHIYAT LISANS TAMAMLAMA PROGRAMI






                  Öbür tarafta şöyle bir durum daha var: Bundan beş yıl önce Avrupa
               Üniversiteler Birliğinin bir toplantısı vardı, oraya gitmiştim. Orada örgün eğitim-
               den dijital eğitime doğru geçişin temelleri atılıyor idi. Bunun ileriye yönelik pers-
               pektiflerinden bahsediliyor idi. Gelecekte aslında e-kampüslerin olacağından ve
               fiziki binaların anlamsızlaşacağından bahsediliyor idi. Neticede, içinde bulundu-
               ğumuz durumda Cumhurbaşkanlığımızda Dijital Dönüşüm Ofisi kuruldu ve bu
               Dijital Dönüşüm Ofisinin uzantıları diğer kurumlara da sirayet etmeye başladı.
               Üniversiteler de bu dijital dönüşümden payını almaya başladı ve Dijital Kampüs
               diye seçilen 8 üniversiteden biri de Bayburt Üniversitesidir, pilot üniversite ol-
               muştur.

                  Bir yandan -bir üniversite rektörü olarak- özellikle iktisadi ve idari bilimlerde,
               işletme bölümünde, kamu yönetiminde, uluslararası siyasette ve diğer alanlarda
               sıfır çeken kontenjanlar var. Bunun sebepleri araştırıldığında açık öğretim fakül-
               telerine dayanıyor. Çünkü insanlar artık zaman ve para harcamadan açık öğre-
               timden mezun olmak istiyor. Böyle boş kalan kontenjanlar, bölümler ve öğrenci
               bulup bilgi birikimlerini onlara yansıtamayan hocalarımız var. Böyle bir durum
               da söz konusu. Bu, gitgide mühendisliğe ve diğer alanlara doğru da kaymaya
               başladı. On binlerce öğrenci açık öğretim fakültelerinden bu şekilde eğitim alı-
               yor.

                  Şimdi, bir akademisyen olarak ben şunu önemsiyorum: Neticede devlet yurt-
               larında kaldık, okuduk. Bizim dünyamızdan olmayan, bizim gibi düşünmeyen
               insanlarla, 8 kişiyle,12 kişiyle aynı odayı paylaştık, yurtta yattık, kalktık. Onlarla
               aynı ortamı paylaşmak, birbirine saygı duymak, kavga gürültü etmeden konuşa-
               bilmek, aslında üniversite eğitiminin bir tarafını da bunlar oluşturuyor. Yani üni-
               versitede sadece,  bazı kitaplardaki birtakım bilgiler insanlara öğretilmiyor, aynı
               zamanda gençler orada sosyalleşiyorlar, kendi düşüncelerinden, kendi memle-
               ketlerinden olmayan insanlarla bir arada yaşama kültürünü içselleştirmiş oluyor-
               lar. Böyle de bir faydası var örgün öğretimin. Açık öğretimde bunu göremiyoruz.
               Biraz özeleştiri gibi olacak ama Sayın Başkanım, gördüğüm tabloyu anlatayım:
               Değerli Bakanımın da mutlaka kulağına gelmiştir; bu ilahiyat ön lisans sınavların-
               da biz görev alırdık, o zaman asistandık ya da yardımcı doçenttik falan. Ya, ina-
               nın ki açık söylemeyeyim ama bir örgün öğretimden geçmek gerektiği kanaatin
               hasıl oluyordu, oturmalarla, kalkmalarla vesaire. Öyle bir kanaatim o zamandan




            66   OCAK 2020
   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71