Page 70 - ilitam-dergisi
P. 70

İLİTAM DIN EĞITIMI VE ILAHIYAT LISANS TAMAMLAMA PROGRAMI






               eğitimden yoksun kalırsa o zaman bugün yaşadığımız birtakım sorunların ya-
               şanması da kaçınılmaz olur. Bugün din eğitimi, öğretimi alanındaki mezunları-
               mızın önemli istihdam kurumu Diyanet İşleri Başkanlığımız başta olmak üzere
               Millî Eğitim Bakanlığıdır. Saha çalışması yaptığımızda, özellikle Diyanet İşleri
               Başkanlığımız bünyesindeki din görevlilerimizin mesleki ehliyet ve temsiliyet
               noktasında birtakım eksikliklerinin olduğunu da zaten ilgililer ifade ediyor. Biz,
               bu sahada da görebiliyoruz.

                  Şimdi, meselenin üç boyutuna ben değinmek istiyorum. Birisi, İLİTAM sis-
               teminin, hele hele sınavsız geçişle açık öğretim üzerinden yapılmasının ortaya
               çıkaracağı mahzurlar bakımından birincisi, mesleki ehliyet ve temsiliyet nokta-
               sında akademik mantalite bakımından, ayrıca sosyalleşme bakımından ortaya
               çıkaracağı çok ciddi mahzurların olduğunu düşünüyorum. Ki, din hizmetleri
               sadece camilerde namaz kıldırmakla, vazetmekle, hutbe okumakla bitmeyen
               ya da okulda teorik olarak ders vermekle bitmeyen bir özelliği var, bir temsiliyet
               özelliği var, mesleki bilginin ötesinde temsiliyet özelliği var. Dolayısıyla bu özel-
               liğin kazanılması ancak birebir yüz yüze eğitimle gerçekleşebilir. Böyle olmadığı
               takdirde bugün bunun sonuçlarını görebiliyoruz. Sayın hocalarım da ifade etti-
               ler, örgün eğitimden gelen, hatta orta öğretimini de örgün eğitimden yaparak,
               tamamlayarak gelip ilahiyatı da örgün eğitim alan öğrencilerimiz de dışarıdan
               sınavlarla mezun olmuş, gelmiş iki yıllık açık öğretimden de mezun olmuş öğ-
               rencilerimizin arasındaki kalite farkını da çok net bir şekilde gözlemleyebiliyo-
               ruz. Dolayısıyla din eğitim ve öğretiminde yüz yüze eğitim, örgün eğitim bence
               son derece önemli ve gözardı edilemeyecek bir öneme sahiptir.

                  Bir diğer husus İLİTAM’ın özellikle sınavsız geçişlerde veya uzaktan eğitimle
               yapılması durumunda ortaya çıkaracağı çok ciddi bir fırsat eşitsizliği, adaletsizlik
               ve hakkaniyetsizlik olduğuna inanıyorum. Açık öğretim yoluyla gelen öğren-
               cilerimizin ders notu ortalamaları ifade edildiği üzere oldukça yüksek olduğu
               hâlde beş yıllık bir dirsek çürütme süresiyle zar zor 50-60 ortalama alanla mezun
               olmuş arkadaşlarımızın gerek akademik ilerleme noktasında gerekse değişik
               alanlarda mesleğe girme noktasında elde ettikleri, daha doğrusu ortaya çıkan
               orantısızlık vicdani olarak kabul edilir değildir. Bu ileriye yönelik olarak baktığı-
               mızda da ciddi anlamda bir kalite düşüklüğüne sebebiyet vereceği de izahtan






            70   OCAK 2020
   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75