Page 81 - Ön kapak-merged (1)
P. 81
İyi Yönetim İlkeleri Rehberi
İLKEYE İLİŞKİN İDAREYE TAVSİYELER
Şeffaflık ilkesine ilişkin idarenin göz önünde bulundurması gereken
hususlara aşağıda yer verilmiştir:
➢ İdare muhataplarıyla olan sözlü ve yazılı iletişiminde anlaşılabilir bir dil
kullanmalıdır.
➢ Kişilerin idarelere güven duyması ve destek verebilmesi için, katılımcı,
saydam ve bireyi merkez alan bir yönetim anlayışı esas alınmalıdır.
➢ İdare, halkın memnuniyetini, istek ve arzularını anket ve benzeri
yöntemleri kullanarak ve diğer iletişim araçlarıyla ölçmeli ve kamu
hizmetinin sunum kalitesini yükseltme yönünde çaba göstermelidir.
➢ Kamu görevlilerinin etik dışı davranışlarına ilişkin şikâyetler şeffaflık
ilkesine uygun biçimde incelenmelidir.
➢ İdare gizliliğin ardına sığınarak paylaşılması gerekli bilgi ve belgeleri
paylaşmaktan kaçınmamalı, gizlilik nedeniyle bilgi verememesi halinde
bunun ayrıntılı gerekçelerini ilgilisine bildirmelidir.
➢ İdare faaliyetleri hakkında kamuoyunu çeşitli iletişim araçları kullanarak
bilgilendirmeli, bilgiye erişimi kolaylaştırıcı tedbirler almalıdır.
➢ Şeffaflık ve hesap verebilirliği teminen idare tarafından vatandaşa
düzenli ve güvenilir bilgi akışı sağlanmalı, idare faaliyetlerini sadece
mevzuat açısından düzenlediği raporlarla değil; aynı zamanda
vatandaş rehberi hazırlayıp bunu da kamuoyunun erişimine açarak
duyurmalıdır.
➢ Karar alma mekanizmasına hizmetten yararlananların katılımı
sağlanmalı ve karar alma süreçlerinde görüş alışverişine önem
verilmelidir.
➢ İdare yönetmelik, yönerge, tebliğ, genelge gibi düzenleyici işlemlerini
şeffaflık, belirlilik ve öngörülebilirlik ilkeleri çerçevesinde mutlaka
erişime açık tutmalıdır.
80