Page 80 - Ön kapak-merged (1)
P. 80
İyi Yönetim İlkeleri Rehberi
ÖRNEK OLAYLAR
Örnek Olay-1: Kamu Denetçiliği Kurumunun 2018/10841 numaralı başvuru
hakkında 21/02/2019 tarihinde verdiği kararda, başvuran tarafından,
04/05/1971 tarihli ve 1841 yevmiye no ile tapu kayıtlarına konulan “Kaldırım
ve Kanalizasyon Borcu” şerhinin kaldırılması talep edilmiştir.
Kurum tarafından yapılan inceleme sonucunda, 47 yıl öncesine ait
bir alacağın ‘ödemeye ilişkin bir evraka rastlanmadığı’ gerekçesiyle,
şikâyetçiden talep edilmesi yönünde tesis edilen idari işlemin, hukuk
devletinin ilkelerinden olan “hukuk güvenliği” ve “belirlilik” ilkelerine ters
düştüğü, ayrıca uyuşmazlığa ait belgelerin inceleme yapmayı mümkün
kılmaması yönünden şeffaflık ve kararların gerekçeli olması ilkesine aykırı
olduğu tespit edilmiştir.
Bu kapsamda, başvuru konusu olaya ilişkin gerekli incelemelerin yapılarak
işlem tesis edilmesi için idareye tavsiyede bulunulmasına karar verilmiştir.
Örnek Olay-2: Kamu Denetçiliği Kurumunun 2015/3576 numaralı başvuru
hakkında 04/12/2015 tarihinde verdiği kararda, başvuran tarafından,
öğrenci yurdu bünyesinde bulunan lokanta kantin işletmesi işletmeci seçimi
işleminin iptali ve haklarının iadesi talep edilmiştir.
Kurumca yapılan değerlendirme neticesinde, idarenin “şeffaflık”, “hesap
verebilirlik”, “kararların gerekçeli olması”, ilkelerine uygun hareket etmediği
gibi “karara karşı başvuru yolları ve sürelerini” de göstermediği tespit
edilmiştir.
Neticede; idarenin, takdir yetkisini kamu hizmeti gerekleri ile kamu yararı
için gerekçeli olarak kullanmadığı belirlendiğinden, bahse konu işlemini geri
alması ve yeni bir işlem tesis etmesi yönünde tavsiyede bulunulmuştur.
79