Page 80 - Ön kapak-merged (1)
P. 80

İyi Yönetim İlkeleri Rehberi



                                     ÖRNEK OLAYLAR


               Örnek Olay-1: Kamu Denetçiliği Kurumunun 2018/10841 numaralı başvuru
               hakkında  21/02/2019  tarihinde  verdiği  kararda,  başvuran  tarafından,
               04/05/1971 tarihli ve 1841 yevmiye no ile tapu kayıtlarına konulan “Kaldırım
               ve Kanalizasyon Borcu” şerhinin kaldırılması talep edilmiştir.

               Kurum  tarafından  yapılan  inceleme  sonucunda,  47  yıl  öncesine  ait
               bir  alacağın  ‘ödemeye  ilişkin  bir  evraka  rastlanmadığı’  gerekçesiyle,
               şikâyetçiden  talep  edilmesi  yönünde  tesis  edilen  idari  işlemin,  hukuk
               devletinin ilkelerinden olan “hukuk güvenliği” ve “belirlilik” ilkelerine ters
               düştüğü,  ayrıca  uyuşmazlığa  ait  belgelerin  inceleme  yapmayı  mümkün
               kılmaması yönünden şeffaflık ve kararların gerekçeli olması ilkesine aykırı
               olduğu tespit edilmiştir.

               Bu kapsamda, başvuru konusu olaya ilişkin gerekli incelemelerin yapılarak
               işlem tesis edilmesi için idareye tavsiyede bulunulmasına karar verilmiştir.

               Örnek Olay-2: Kamu Denetçiliği Kurumunun 2015/3576 numaralı başvuru
               hakkında  04/12/2015  tarihinde  verdiği  kararda,  başvuran  tarafından,
               öğrenci yurdu bünyesinde bulunan lokanta kantin işletmesi işletmeci seçimi
               işleminin iptali ve haklarının iadesi talep edilmiştir.
               Kurumca  yapılan  değerlendirme  neticesinde,  idarenin  “şeffaflık”,  “hesap
               verebilirlik”, “kararların gerekçeli olması”, ilkelerine uygun hareket etmediği
               gibi  “karara  karşı  başvuru  yolları  ve  sürelerini”  de  göstermediği  tespit
               edilmiştir.
               Neticede; idarenin, takdir yetkisini kamu hizmeti gerekleri ile kamu yararı
               için gerekçeli olarak kullanmadığı belirlendiğinden, bahse konu işlemini geri
               alması ve yeni bir işlem tesis etmesi yönünde tavsiyede bulunulmuştur.

























                                                                                 79
   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85