Page 188 - kamu-personel-rejimi-1
P. 188
maddesinde ise; “Kurumlar, görev ve unvan eşitliği gözetmeden kazanıl-
mış hak aylık dereceleriyle memurları bulundukları kadro derecelerine eşit
veya 68 inci maddedeki esaslar çerçevesinde daha üst, kurum içinde aynı
veya başka yerlerdeki diğer kadrolara naklen atayabilirler.” hükmü düzen-
lenmiştir.
11. 08.06.2007 tarih ve 26546 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan
İçişleri Bakanlığı Personeli Yer Değiştirme ve Atama Yönetmeliğinin
“Atanma Usulleri” başlıklı 11 inci maddesinin c bendi; “Bakanlık taşra
teşkilatında görevli il basın ve halkla ilişkiler müdürü, basın ve halkla ilişki-
ler müdürü, il idare kurulu müdürü, il mahalli idareler müdürü, il yazı işleri
müdürü, şube müdürü, müdür, uzman, şef, mütercim, kütüphaneci, veri
hazırlama ve kontrol işletmeni, bilgisayar işletmeni, çözümleyici, prog-
ramcı, memur, şoför, teknik hizmetler, sağlık hizmetleri, eğitim öğretim
hizmetleri sınıfına dâhil personel ile diğer personel ilgili vali yardımcı-
sının teklifi ve vali onayı ile naklen atanırlar.” şeklindedir.
12. Anayasamızın 10 uncu maddesinin beşinci fıkrası “Devlet organları
ve idare makamları bütün işlemlerinde kanun önünde eşitlik ilkesi-
ne uygun olarak hareket etmek zorundadırlar.” hükmünü amirken; 125
inci maddesinin dördüncü fıkrası “Yargı yetkisi, idarî eylem ve işlemlerin
hukuka uygunluğunun denetimi ile sınırlı olup, hiçbir surette yerindelik
denetimi şeklinde kullanılamaz. Yürütme görevinin kanunlarda gösteri-
len şekil ve esaslara uygun olarak yerine getirilmesini kısıtlayacak, idari
eylem ve işlem niteliğinde veya takdir yetkisini kaldıracak biçimde yargı
kararı verilemez.” şeklindedir.
13. 06.01.1982 tarih ve 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü
Kanunu’nun 2 inci maddesinin ikinci fıkrası “İdari yargı yetkisi, idari ey-
lem ve işlemlerin hukuka uygunluğunun denetimi ile sınırlıdır. İdari mah-
kemeler; yerindelik denetimi yapamazlar, yürütme görevinin kanunlarda
gösterilen şekil ve esaslara uygun olarak yerine getirilmesini kısıtlayacak,
idari eylem ve işlem niteliğinde veya idarenin takdir yetkisini veremezler.”
hükmünü düzenlemektedir.
14. Avrupa Konseyi Bakanlar Komitesinin 11 Mart 1980 tarihinde
kabul edilen “İdari Takdir Yetkisinin Kullanılmasına İlişkin R(80)2 Sayılı
Tavsiye Kararı”na ek İdari Takdir Yetkisinin Kullanılmasında Uygula-
nacak Temel İlkeleri, “takdir yetkisini kullanan bir idari makam;(1)Yetki-
nin veriliş amacından başka amaç güdemez. (2)Yalnızca olaya ilişkin
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 183