Page 190 - kamu-personel-rejimi-1
P. 190

saptandığı iddia edildiğinden bu iddiayı doğrulayan ilgili  kurumlarca
            herhangi bir soruşturma yapılıp yapılmadığının, davacının müdür
            başyardımcılığı görevi için mevzuat ile öngörülen gerekli ve zorunlu
            şartları taşıyıp taşımadığının, yöneticilik deneyiminin ve hizmetiçi
            eğitim  durumunun  olup  olmadığının  sorulduğu  ve  aday  veya  adaylar
            hakkında düzenlenen değerlendirme formlarının ve eklerinin davalı idare-
            den istenildiği, ancak verilen cevabi yazılardan ilgili kurumlarca yapıldığı
            iddia edilen tahkikat ile ilgili belirli bir olay veya durum gösterilmediği
            gibi diğer hususlarda da cevap verilmediğinin görüldüğü, bu durumda
            hiçbir somut olay  ve  sebebe dayanılmaksızın,  mahiyeti  açıklanmayan
            ve hangi kurum tarafından yapıldığı belli olmayan tahkikat sonucunda
            ulaşılan bilgiye dayanılarak ve ayrıca müdür başyardımcılığı için mevzuat
            ile öngörülen gerekli ve  zorunlu şartları taşıyıp taşımadığı  hususları
            değerlendirilmeden ve hizmet gerekleri gözönüne alınmadan davacı
            hakkında tesis edilen işlemde hukuka uyarlık bulunmadığı  an-
            laşıldığından davanın reddi yolunda verilen İdare Mahkemesi kararın-
            da hukuki isabet görülmemiştir.”  şeklindedir.

               16. Farklı idarelerin tesis ettiği kurum içi naklen atama işlemlerinin
            iptali için açılan davaların temyiz incelemesinde Danıştay 5. Dairenin
            31/01/2005 tarih ve 2003/4864 Esas, 2005/402 Karar sayılı ilamım-
            da, aynı Dairenin 18/12/2008 tarih 2005/452 Esas, 2007/7033 Karar
            sayılı ilamında ve Danıştay 2. Dairenin 18/06/2008 tarih ve 2006/3993
            Esas, 2008/2945 Karar sayılı ilamında; “657 sayılı Devlet Memurları Ka-
            nununun 76. maddesinin 1. fıkrasında “Kurumlar, görev ve unvan eşitliği
            gözetmeden  kazanılmış  hak  aylık  dereceleriyle  memurları  bulun-
            dukları kadro derecelerine eşit veya 68. maddedeki esaslar çerçevesinde
            daha üst, kurum içinde aynı veya başka yerlerdeki diğer kadrolara naklen
            atayabilirler.” hükmüne yer verilmiştir.

               Bu madde ile memurların naklen atanmaları konusunda idareye takdir
            yetkisi tanındığı açık olup, bu yetkinin ancak kamu yararı ve hizmet gerek-
            leri göz ardı edilerek kullanıldığının kanıtlanması ya da idari yargı merciin-
            ce saptanması halinde, sözü edilen bu durumun  dava konusu idari işlemin
            neden ve amaç yönlerinden hukuka aykırılığı nedeniyle İptalini gerektirece-
            ği yerleşmiş yargısal içtihatlarla kabul edilmiş bulunmaktadır.”  denilerek,
            idarenin takdir yetkisini kamu yararı ve hizmet gerekleri göz
            ardı edilerek, yerleşik yargısal içtihatlara aykırı kullanıldığı





                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  185
   185   186   187   188   189   190   191   192   193   194   195