Page 229 - kamu-personel-rejimi-1
P. 229

veya yardımcılıklarına ilişkin kadrolarda geçirdikleri süreler Maliye
            Uzman  Yardımcısı;  Kontrolör  veya  Uzman  kadrolarında  geçirdikleri
            süreler Maliye Uzmanı kadrosunda geçmiş sayılır.
               İlgili mevzuatında düzenleme yapılıncaya kadar, Maliye Uzmanı ve
            Maliye Uzman Yardımcılarına 657 sayılı Kanunun 152 nci maddesine
            göre yapılacak zam ve tazminat ödemelerinde Devlet Bütçe Uzmanı ve
            Devlet Bütçe Uzman Yardımcıları için belirlenmiş olan puan ve oranlar
            esas alınır. Bu madde uyarınca Maliye Uzmanı ve Maliye Uzman Yar-
            dımcısı kadrolarına atanmış sayılan Başkontrolör, Kontrolör ve Staj-
            yer Kontrolörler, bu maddenin yayımı tarihinde 657 sayılı Kanunun
            152 nci maddesi uyarınca Maliye Bakanlığı merkez denetim elemanla-
            rı için belirlenmiş olan zam puanları ile özel hizmet ve denetim tazmi-
            natı oranlarından, aynı usul ve esaslar çerçevesinde yararlanmaya de-
            vam ederler.Bu zam ve tazminatlardan yararlananlara Maliye Uzmanı
            ve Maliye Uzman Yardımcıları için öngörülen zamlar ile özel hizmet ve
            denetim tazminatı ödenmez.” Hükümlerine yer verilmiştir.

               20. 178 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 43. maddesinin 2.
            fıkrasında;”Bakanlık taşra teşkilatında Defterdarlık Uzmanı ve Def-
            terdarlık  Uzman  Yardımcısı  çalıştırılabilir.  Defterdarlık  Uzmanı  ve
            Defterdarlık Uzman Yardımcılarına diğer görevlerinin yanısıra genel
            bütçe kapsamındaki kamu idareleri ile özel bütçeli idareler ve bunlara
            bağlı işletmelerdeki saymanlıklar ve defterdarlık birimlerinde yönet-
            melikle belirlenen usul ve esaslar çerçevesinde denetim ve inceleme
            yaptırılabilir. Defterdarlık uzmanlarından denetim yapmakla görev-
            lendirilenler yer değiştirme suretiyle atamaya tabi olup, bunların gö-
            revlendirme, çalışma ve yer değiştirmelerine ilişkin usul ve esaslar yö-
            netmelikle düzenlenir.” Hükmü yer almaktadır.
               21. Anayasamızın 10 uncu maddesinin beşinci fıkrası “Devlet or-
            ganları ve idare makamları bütün işlemlerinde kanun önünde eşitlik ilke-
            sine uygun olarak hareket etmek zorundadırlar.” hükmü düzenlenmiştir.

               22. Avrupa Konseyi Bakanlar Komitesinin 11 Mart 1980 ta-
            rihinde kabul edilen “İdari Takdir Yetkisinin Kullanılmasına
            İlişkin R (80)2 Sayılı Tavsiye Kararına ek Takdir Yetkisinin Kul-
            lanılmasında Uygulanacak Temel İlkeleri, “ takdir yetkisini kullanan bir
            idari makam; (1) Yetkinin veriliş amacından başka amaç güdemez. (2) Yal-
            nızca olaya ilişkin öğeleri hesaba katarak nesnelliğe ve tarafsızlığa uyar. (3)




           224   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   224   225   226   227   228   229   230   231   232   233   234