Page 28 - kamu-personel-rejimi-1
P. 28

Suretiyle Atanmalarına İlişkin Yönetmeliğin 8. ve 9. maddelerinin göz
            ardı edilmesinin, hakkaniyete uygun olmadığı, toplumun çekirdeğini
            oluşturan aile bütünlüğünün bozulacağı ortadadır.
               Uluslararası mevzuat açısından da maddi olay incelendiğinde; ida-
            renin takdir yetkisini kullanırken hakkaniyete uygun olarak hareket
            etmediği açıktır. Avrupa Konseyi Bakanlar Komitesinin 11 Mart 1980
            tarihinde kabul edilen R(80)2 sayılı ve İdari Takdir Yetkisinin Kulla-
            nılması konulu Tavsiye Kararı’nda “Takdir yetkisini kullanan bir idari
            makamın; işlemin amacıyla, kişilerin hakları, özgürlükleri ve menfaatle-
            ri üzerindeki olumsuz etkileri arasında uygun bir dengeyi sağlayacağı ve
            genel idari ilkeleri uygularken aynı zamanda her olayın özelliklerini göz
            önünde tutacağı” hüküm altına alınmıştır. Görüldüğü üzere bu ilke özel
            olarak, bireylerin çıkarlarıyla kamu yararı arasında makul bir denge
            kurulmasını düzenlerken, takdir yetkisini kullanan idarenin bireye,
            amacı aşar bir ağırlıkta yük getiremeyeceğini vurgular. Bu ilke idari
            makamları, alınacak herhangi bir kararın amaçla mütenasip olmayan
            bir zarar doğuracağı durumlarda karar almaktan kaçınmaya davet eder
            (Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, cilt 45, sayı 1-4, 1996,
            sayfa 323-341).

               Avrupa Konseyi Bakanlar Komitesi’nin 20 Haziran 2007 tarihli ve
            CM/Rec (2007) 7 sayılı kararıyla kabul edilen “İyi İdare Konusunda
            Üye Devletlere Tavsiye Kararı” nın “Yasallık ilkesi” başlıklı 2. Mad-
            desi ve “Orantılılık ilkesi” başlıklı 5. Maddesinde ise “İdarenin, yasaya
            uygun faaliyette bulunacağı, yetkilerini ve işleyiş yöntemlerini düzenleyen
            kendi iç düzen kurallarına uygun davranacağı, takdir yetkisini kullandığın-
            da keyfi kararlar alamayacağı, kararın özel kişilerin hak ve çıkarları üze-
            rindeki her türlü olumsuz etkisi ile takip edilen amaç arasında uygun bir
            denge kuracağı ve alınan hiçbir önlemin aşırı olmayacağı...” hükme bağ-
            lanmıştır.

               HAKARAMA ÖZGÜRLÜGÜNE İLİŞKİN YASAL MEVZUAT
               A) Dava Açma Süresinin Yeniden Başlaması

               14.06.2012 tarihli ve 6328 sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu Ka-
            nununun 21 inci maddesinin ikinci fıkrası uyarınca, bu tavsiye kararı
            üzerine otuz gün içinde herhangi bir işlem tesis edilmez veya eylemde
            bulunulmaz ise durmuş olan dava açma süresinin kaldığı yerden işle-
            meye başlayacaktır.



                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  23
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33