Page 362 - kamu-personel-rejimi-1
P. 362
33. Diğer yandan şikayet konusu olayla ilgili Maliye Bakanlığında
çalışan Gelir Uzmanlarının TBMM Dilekçe Komisyonuna 2003, 2004
ve 2006 tarihlerinde aynı yarışma sınavı ile mesleğe alındıklarını an-
cak farklı kadrolara atandıklarını belirterek zaman içerisinde yapılan
düzenlemeler neticesinde bu kadrolar arasında ortaya çıkan farklar
nedeniyle oluşan mağduriyetlerin giderilmesi amacıyla TBMM Dilekçe
Komisyonuna yaptıkları başvurularına, TBMM Dilekçe Komisyonu
Genel Kurulu’nun 23/12/2013 tarih ve 22 sayı ile verdiği karar-
da, ortak sınavların yapıldığı dönemlerde “üç meslek arasında var olan
farklılıkların zaman içerisinde “Gelir Uzmanlarının” aleyhlerine daha
da fazlalaştığı…” hususuna ilişkin tespit ve değerlendirmeler 2006
ve 2007 yıllarında mesleğe giren Mali Hizmetler Uzmanları ile 2009
yılında mesleğe giren Mali Hizmetler Uzman Yardımcıları içinde söz
konusudur.
Zira 2011 yılında Resmi Gazetede yayımlanan 666 sayılı Kanun
Hükmünde Kararnameye kadar tüm özlük hakları aynı olan Mali Hiz-
metler Uzmanları, maaş farkı bulunmaması nedeniyle üniversiteler,
mahalli idareler ve yargı organlarını tercih etmekte bir beis görmemiş-
tir. Maliye Bakanlığının cevabi yazısı incelendiğinde, şikayetçi ...’un da
82,134 puan alarak Pamukkale Üniversitesine yerleştiği, şikayetçiden
10 puana yakın düşük alan birçok Mali Hizmet Uzmanınınsa 375 sayılı
KHK’nın 10 uncu maddesinde sayılan kurumlara yerleştiği görülmek-
tedir.
34. 375 sayılı KHK’nın ek 10 uncu maddesinde sayılan kurumlarda
çalışan Mali Hizmetler Uzmanları ile aynı KHK’nın ek 9 uncu maddesi-
ne göre çalışan Mali Hizmetler uzmanlarının maaş hesaplama formülü
değiştirildiği için genel bütçeli veya özel bütçeli bir kurumda çalışan 1
inci derecedeki bir Mali Hizmetler Uzmanı ile mahalli idareler, yargı
organları ve üniversitelerde çalışan 1 inci derece bir Mali Hizmetler
Uzmanı arasında 800 TL ye varan maaş farkı ortaya çıkmıştır.
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 357