Page 39 - kamu-personel-rejimi-1
P. 39
gibi farklı unvanların altında çalıştırılmaları gibi çeşitli uygulamaların
yapılmış olması ve uygulamada statü birliğinin bozulması nedeniyle Sivil
Savunma Uzmanlarının görevlerini etkin ve verimli bir şekilde yürütebil-
meleri, iş ve işlemlerde yaşanan aksamaların önlenmesi ile statü açısından
uygulamada birliğin sağlanabilmesi amacıyla, sivil savunma ve seferberlik
hizmetlerini planlama ve yürütme görevlerini icra etmek için belirlenen ve
bu hizmetlerin ifası için oluşturulan sivil savunma uzmanı kadrolarının
idari statülerinin şube müdürüne eşdeğer tutulması hususu bir kadro ve
özlük hakkına ilişkin hak tesisi olmayıp sivil savunma hizmetlerinin doğru-
dan birim yöneticisine bağlı olarak yürütülebilmesi amacıyla yapılmış idari
bir belirlemedir. Nitekim Anayasa’nın 128 inci maddesine göre özlük hakla-
rına ilişkin inşai nitelikteki düzenlemelerin kanunla yapılacağı da açık olup,
kanunda belirtilmemiş bir hususun iddia edildiği şekliyle Yönetmelikte dü-
zenlenmesi ya da bu şekilde yorumlanması mümkün değildir. Dolayısıyla
Yönetmelikteki hüküm yürütülen hizmetin ve görevin gerektirdiği idari
pozisyonun görevlendirme sureti ile mali ve özlük haklarında bir değişiklik
oluşturmaksızın idari yönden yapılmış bir belirlemedir. “ ifadelerine yer
verilmiş olup söz konusu düzenlemenin sivil savunma uzmanları ile
şube müdürlerini eşdeğer bir unvan olarak belirlemek amacıyla yapıl-
madığı açıklanmıştır.
Kurumumuz Devlet Personel Başkanlığına hitaben 19/8/2013 ta-
rihli ve 3806 sayılı yazısı ile, Sivil Savunma Uzmanlarının İdari Statü-
leri, Görevleri, Çalışma Usul ve Esasları ile Eğitimleri Hakkında Yönet-
melik hükmü göz önüne alınarak sivil savunma uzmanı unvanlı kad-
rodan şube müdürü unvanlı kadroya görevde yükselme sınavına tabi
olmaksızın atamanın mümkün olup olmadığı hususunu talep etmiş
olup, bahsi geçen Başkanlığın 23/09/2013 tarihli ve 15723 sayılı ceva-
bi yazısında, “657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 2’nci maddesinde,
“Bu Kanun, Devlet memurlarının hizmet şartlarını, niteliklerini, atanma
ve yetiştirilmelerini, ilerleme ve yükselmelerini, ödev , hak, yüküm ve so-
rumluluklarını, aylıklarını ve ödeneklerini ve diğer özlük işlerini düzenler .
Bu Kanunun uygulanmasını göstermek veya emrettiği hususları belirtmek
üzere tüzükler çıkarılır. Bu Kanunda öngörülen yönetmelikler Bakanlar
Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulur. “ hükmü yer almaktadır. Söz konusu
Kanun; 3’üncü maddesiyle öngörüldüğü şekilde, “sınıflandırma”, “kariyer”
ve “ liyakat” ilkeleri üzerine inşa edilmiştir. Böylece, kanun koyucu, Tür-
kiye’de kamu hizmeti görevlerine girişi ve bu hizmetlerin yürütülmesine
34 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU