Page 41 - kamu-personel-rejimi-1
P. 41
kamu iktisadi teşebbüsleri ve bağlı ortaklıklarına ait memur kadrola-
rı ile sözleşmeli personel pozisyonlarında istihdam edilen personelin,
müdür ve daha alt görevlere görevde yükselme mahiyetindeki asaleten
atamaları ile en az ortaöğretim düzeyinde mesleki veya teknik eğitim
sonucu ihraz edilen unvanlara ilişkin unvan değişikliği mahiyetindeki
asaleten atamaları hakkında uygulanacağı açık bir şekilde ifade edil-
miş olup, gerek Genel Yönetmelikte gerekse de Kurumsal Yönetme-
likte, görevde yükselme ve unvan değişikliğine ilişkin uygulamalarda
(I) sayılı cetvele tabi kadrolara yapılacak atamaların yalnızca (II) sayılı
cetvele tabi personel arasından olacağına ilişkin kısıtlamayı öngören
herhangi bir düzenleme bulunmamaktadır.
Ayrıca, 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun “Temel İlkeler”
başlıklı 3 üncü maddesinin birinci fıkrasının “Sınıflandırma” başlıklı
(A) bendindeki, “Devlet kamu hizmetleri görevlerini ve bu görevlerde
çalışan Devlet memurlarını görevlerin gerektirdiği niteliklere ve mes-
leklere göre sınıflara ayırmaktır.”, “Kariyer” başlıklı (B) bendindeki,
“Devlet memurlarına, yaptıkları hizmetler için lüzumlu bilgilere ve
yetişme şartlarına uygun şekilde, sınıfları içinde en yüksek derecele-
re kadar ilerleme imkanını sağlamaktır.” hükmüne; “Liyakat” başlıklı
(C) bendindeki, “Devlet kamu hizmetleri görevlerine girmeyi, sınıflar
içinde ilerleme ve yükselmeyi, görevin sona erdirilmesini liyakat sis-
temine dayandırmak ve bu sistemin eşit imkanlarla uygulanmasında
Devlet memurlarını güvenliğe sahip kılmaktır.” hükümleri ile kamu
görevlerinin belli esaslara dayandırılmış sınıfları olan bir meslek, bir
“kariyer” olması, yetkin olanların ilgili görevlere atanması ve bu sis-
temin tüm çalışanlara eşit bir şekilde uygulanması neticesinde kamu
hizmetlerinde keyfi uygulamaların önüne geçilmeye çalışılmıştır.
Bunun yanında, Sivil Savunma Uzmanlarının İdari Statüleri, Gö-
revleri, Çalışma Usul ve Esasları ile Eğitimleri Hakkında Yönetmeliğin
5 inci maddesinin birinci fıkrası ile sivil savunma uzmanlarının görev-
lerini ilgili hizmet birimleri bünyesinde birim yöneticisine doğrudan
bağlı olarak, kurum ve kuruluşların taşra teşkilatlarında ise teşkilatın
üst yöneticisine doğrudan bağlı olarak yürütmesi öngörülmüş ve aynı
zamanda kurum ve kuruluşlarda şube müdürü görev, yetki ve sorum-
luluklarına sahip oldukları ifade edilmiş olmakla birlikte, unvanlar
arasında hiyerarşi/düzey sıralaması yapılabilmesi için görev tanımları,
36 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU