Page 449 - kamu-personel-rejimi-1
P. 449
gerekçesi üç ana sebebe dayanmaktadır. Bunlar istatistik birimindeki
iş gücü ihtiyacı, şikayetçinin sık sık izin kullanması ve sağlık raporu
alması olarak belirtilmiştir.
18. 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun “Tesis edilen sınıflar”
başlıklı 36 ncı maddesi incelendiğinde tıbbi teknoloğun “III. Sağlık
hizmetleri ve yardımcı sağlık hizmetleri sınıfı” başlıklı üçüncü fıkra-
da sayılan personel arasında yer aldığı, 663 sayılı Sağlık Bakanlığı ve
Bağlı Kuruluşlarının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmün-
de Kararnamenin 40 ıncı maddesi hükümlerine dayanılarak hazırla-
nan “Sağlık Meslek Mensupları ile Sağlık Hizmetlerinde Çalışan Di-
ğer Meslek Mensuplarının İş ve Görev Tanımlarına Dair Yönetmelik”
incelendiğinde ise tıbbi teknoloğun sağlığın geliştirilmesi çalışmaları
kapsamında birey ve toplum sağlığının korunması ve sağlık düzeyinin
yükseltilmesine yönelik farkındalık oluşturmasında görev almak, dav-
ranış değişiklikleri oluşturmak ve sürdürmek amacıyla sağlık eğitimi
programları hazırlamak, uygulamak ve söz konusu eğitim faaliyetle-
riyle ilgili ölçme ve değerlendirme faaliyetlerini yürütmek ile görevli
olduğunun düzenlendiği görülmektedir.
19. Bir başka anlatımla şikayetçi, 657 sayılı Devlet Memurları Ka-
nunu kapsamında sağlık hizmetleri sınıfında memur statüsünde gö-
rev yapmaktadır. Yukarıda bahse konu Yönetmelikte tıbbi teknoloğun
ölçme ve değerlendirme görevi, hazırlayacağı ve uygulayacağı sağlık
eğitimi programları ile sınırlandırılmıştır. Her ne kadar hastane yöne-
ticisine 663 sayılı KHK’nın 31inci maddesi uyarınca sağlık kurumla-
rında etkili ve verimli hizmet sunumunu sağlamak, bu amaçla kaynak
ve personel ihtiyaçlarını tespit etmek, istihdam planlaması yapmak ve
personel hareketlerini gerçekleştirmek yetkisi verilmişse de, şikayet-
çinin tıbbi teknoloğun görev tanımının sınırlarını aşar nitelik-
te olan ve diğer hizmet sınıflarında bulunan kamu personelinin
görevi kapsamında yer alan istatistik biriminde görevlendiril-
mesi 657 sayılı DMK’nın 45 inci maddesinde düzenlenen hiç-
bir memurun sınıfının dışında bir görevde çalıştırılamayacağı
hükmüne aykırılık oluşturduğundan idari işlemi konu yönün-
den hukuka aykırı hale getirmektedir.
20. 657 sayılı DMK’nın yıllık izin hakkını ve bu izin hakkının
nasıl kullandırılacağını düzenleyen 102 ve 103. maddeleri incelen-
diğinde, Devlet memurlarına tanınan yıllık izin hakkının, amirin
uygun bulacağı zamanlarda toptan veya ihtiyaca göre kısım kısım
444 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU