Page 50 - kamu-personel-rejimi-1
P. 50
II. HUKUKİ DEĞERLENDİRME VE GEREKÇE
A. İlgili Mevzuat
8) 5434 sayılı T.C. Emekli Sandığı Kanunu’nun Ek 67’nci madde-
sinde, ek göstergeleri anılan maddenin ikinci ve üçüncü fıkraları uya-
rınca belirlenenlere, belirleme işleminden önce ödenmiş emekli, dul
ve yetim aylıkları ile emekli ikramiyeleri için herhangi bir fark öde-
mesi yapılmayacağına hükmedilmiş olmakla birlikte; makam tazmina-
tı ödenmesini gerektiren görevlerde toplam 2 yıl bulunduktan sonra
emekliye ayrılanlara görev tazminatı da ödenmesine ilişkin Ek 68’inci
maddesinde, eşitleme işleminden önce ödenmiş emekli, dul ve yetim
aylıkları ile emekli ikramiyeleri için fark ödemesi yapılmayacağına dair
bir hüküm bulunmamaktadır.
9) Ayrıca, idarenin işlem tesisine esas aldığı Eşitlik Cetveli’ne da-
yanak teşkil eden 5434 sayılı Kanun’un mülga Ek 67’nci maddesinde;
uygulanacak ek göstergelerin, Devlet Personel Başkanlığının görüşü
alınmak suretiyle Maliye Bakanlığı ile Türkiye Cumhuriyeti Emekli
Sandığı Genel Müdürlüğü tarafından birlikte belirleneceğine hükme-
dilmiş olmakla birlikte, söz konusu belirleme işlemi için herhangi bir
süre öngörülmemiştir. Mülga Ek 67’nci maddede olduğu gibi 646 sayılı
KHK’da da Eşitlik Cetveli’nin düzenlenmesine ilişkin bir süre öngörül-
memiş, idare anılan KHK 10/07/2011’de yürürlüğe girmesine rağmen
Eşitlik Cetveli’ni 01/03/2012’de uygulamaya başlamıştır.
10) Diğer taraftan şikayetçinin, makam ve görev tazminatı farkı
01/03/2012 tarihinden itibaren maaşına yansıtılmakla birlikte, ida-
reden 02/04/2013 tarihli dilekçeyle, noksan ödemeleri talep ettiği gö-
rülmüştür. Maaş ödemeleri, bütçelendirilmiş alacaklar arasında yer al-
dığından 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu’nun 34.
maddesinde, Devletten alacağı bulunan kişilerin alacağın ait olduğu
mali yılın sonundan başlayarak beş yıl süre içerisinde yazılı bir şekil-
de talep edebilecekleri belirtildiğinden, tazminat farkına hak kazanan
davacının söz konusu alacağını anılan tarihten itibaren beş yıl süre içe-
risinde kalmak şartıyla, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun
10. maddesinde öngörülen usule uygun olarak idareye başvurmak su-
retiyle talep edebileceği, bu açıdan şikayetçinin talebinin yasal süresi
içinde olduğu sonucuna varılmıştır.
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 45