Page 55 - kamu-personel-rejimi-1
P. 55

I. USÛL

               A   Şikâyet Başvuru Süreci
               1) Şikayet başvurusu, Kurumumuza posta yolu ile gönderilen ve
            20/04/2013 tarih ve 171 sayı ile kayıt altına alınan, gerçek kişiler için
            şikayet başvuru formu doldurulmak vasıtasıyla yapılmıştır. Şikayet
            başvurusunun karara bağlanması için 28/03/2013 tarihli ve 28601
            mükerrer sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Kamu Denetçiliği Kuru-
            mu Kanununun Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yö-
            netmeliğin 41/1 a maddesi ve İmza Yetkileri Yönergesinin 7 inci mad-
            desinin birinci fıkrasının (e) bendi uyarınca, şikayetin incelenmesine
            ve araştırılmasına geçilmiş, 03.2013/171 şikayet sayılı Tavsiye öneri-
            siyle Kamu Başdenetçisi’ne sunulmuştur.

               B.   Ön İnceleme Süreci
               2) Yapılan ön inceleme neticesinde; 20/4/2013  9/10/2103 ta-
            rihleri arasında yapılan, 03.2013/386, 03.2013/482, 03.2013/777,
            03.2013/387, 03.2013/665, 03.2013/395, 03.2013/396, 03.2013/686,
            03.2013/397, 03.2013/394, 03.2013/389, 03.2013/390,  03.2013/388,
            03.2013/391, 03.2013/393 sayılı şikâyet başvurularının aynı sebep ve
            konudan doğduğu ve biri hakkında verilecek kararın diğerini etkileye-
            cek nitelikte olduğu sonucuna varıldığından, iş bu dosyaların şikâyet
            kayıtları kapatılarak 03.2013/171 sayılı şikâyet dosyasında birleştiril-
            mesine, inceleme ve araştırmanın bu dosya üzerinden yürütülmesine
            ilgili Yönetmeliğin 22 nci maddesinin 3 üncü fıkrası uyarınca karar ve-
            rilmiştir.
               3) Yapılan ön incelemeler neticesinde, şikayet konusunun Kuru-
            mumuzun görev alanına girdiği, şikayetçilerin menfaat ihlali koşulunu
            taşıdığı, şikayetin süresinde yapıldığı, diğer ön inceleme konularında
            da bir eksiklik bulunmadığı, ancak idari başvuru yollarının tüm baş-
            vurucular  tarafından  tüketilmediği  tespit  edilmekle  birlikte  şikayet
            konusunun mevzuat değişikliğini  gerektirmesi,yıllardır çözüm geti-
            rilmemiş olması sebebiyle başvuruda bulunulsa dahi İdare tarafından
            ivedi bir işlem ya da eylem tesis edilmesi beklenemeyeceğinden idari
            başvuru yolları tüketilmeksizin şikayetlerin incelenmesine ve araştı-
            rılmasına engel bir durum tespit edilmemiştir.






            50   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60