Page 47 - kamu-personel-rejimi-1
P. 47

I. USÛL

               A. Şikayet Başvuru Süreci
               1) Şikayet başvurusu, Kurumumuza elden teslim edilen, 21.05.2013
            tarih ve 2962 sayı ile kayıt altına alınan, gerçek kişiler için şikayet başvu-
            ru formu vasıtasıyla yapılmıştır. Şikayet başvurusunun karara bağlan-
            ması için 28/3/2013 tarihli ve 28601 mükerrer sayılı Resmi Gazete-
            de yayımlanan Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulan-
            masına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin 41/1 a maddesi
            ve İmza Yetkileri Yönergesinin 7 inci maddesinin birinci fıkrasının (e)
            bendi uyarınca, şikayetin incelenmesine ve araştırmasına geçilerek
            05.2013.563 şikayet numaralı Tavsiye önerisiyle Kamu Başdenetçisi’ne
            sunulduğu anlaşılmıştır.

               B. Ön İnceleme Süreci
               2) Yapılan ön inceleme neticesinde, şikayetin inceleme ve araştır-
            masına engel bir eksikliğin bulunmadığı tespit edildiği anlaşılmıştır.

               OLAY VE OLGULAR
               A. Şikayetçinin Konu Hakkındaki Açıklamaları ve İddiaları

               3) Şikâyetçi, Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığı emrinde Vergi
            Denetmeni olarak görev yapmakta iken 18/10/2006 tarihinde emekli-
            ye ayrıldığını, 10/07/2011 tarihinde yürürlüğe giren 646 sayılı Kanun
            Hükmünde Kararname (KHK) ile Vergi Müfettişliği kadrosunun ihdası
            sonrasında kaldırılan Vergi Denetmenliği kadro unvanında bulunmuş
            olanlar ile bunlardan emekli olanlar veya ölmüş bulunanlar için uygu-
            lanacak ek göstergelerin Vergi Müfettişi kadro unvanı ile eşitlendiğini,
            anılan KHK kapsamında eşitliğin sağlanmasıyla 2000 gösterge üzerin-
            den makam ve 8000 gösterge üzerinden görev tazminatının maaşına
            yansıtılması gerektiğinden, 10.07/2011 29.02.2012 tarihleri arasında
            maaşına yansıtılmayan makam ve görev tazminatının faiziyle kendisi-
            ne ödenmesi gerektiğini iddia etmektedir.

               B. İdarenin Şikayete İlişkin Açıklamaları
               4) Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığı’ndan konuyla ilgili olarak
            bilgi ve belge talep edilmiş olup, idarenin, idari başvuru yollarının tü-
            ketilmesi aşamasında şikayetçiye verdiği cevabın örneğini gönderdiği




            42   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52