Page 22 - kamu-personel-rejimi-2
P. 22

24) Sağlık Bakanlığı şikayet konusu olan asistan hekimlere kesin-
            tisiz nöbet tutturulması ile ilgili olarak; çalışanın ve hizmet alanla-
            rın güvenliği açısından asistanlara blok şeklinde veya gün aşırı nöbet
            tutturulmayacağını, nöbet programlarının hasta ve çalışan güvenliği-
            ni sağlayacak şekilde düzenleneceğini, ancak nöbet uygulamalarının
            merkezi idare tarafından takip edilerek düzenlenmesinin mümkün
            olmayıp, ilgili eğitim kurumlarının sorumluluğunda olduğunu be-
            lirtmiştir. Ancak, hastane tarafından her meslek grubu için ayrı ayrı
            hazırlanacak nöbet listelerinin birer örneğinin sağlık müdürlüklerine
            gönderilmesi gerektiği ve il sağlık müdürlüklerinin Bakanlığın taşra-
            daki temsilcisi olduğu göz önünde bulundurulduğunda, merkezi idare
            tarafından hastanelerdeki nöbet  uygulamalarının  takip  edilemediği
            açıklaması ikna edici bulunmamıştır.

               25) İzmir Dr. ... Çocuk Hastalıkları ve Cerrahisi Eğitim ve Araş-
            tırma Hastanesi şikayetçi asistanın şikayetinin, iş yoğunluğu yüksek
            bir klinikte çalışmasından kaynaklandığını ifade ederek konuyla ilgili
            açıklamaları içeren Çocuk Cerrahisi Eğitim Sorumlusu Doç. Dr. ...’ün
            görüşünü sunmuştur, doktor görüşünde 7 numaralı paragrafta deği-
            nilen hususları açıklamıştır.

               26) Her ne kadar bir üst paragrafta bahsi geçen görüş yazısında;
            Sağlık Bakanlığının 15/04/2011 tarihli Genelgesine uyulduğu belir-
            tilmiş olsa da, görüş yazısına ekli 2013 yılı Haziran ayı nöbet liste-
            si incelendiğinde, şikayetçi doktora 2, 6, 8, 10, 13, 16, 19, 22, 24, 30
            Haziran tarihlerine toplam on gün, yaklaşık 200 saat nöbet yazıldığı
            ve bazı nöbetlerin gün aşırı olduğu görülmüştür. Nöbet ücretlerinin
            belirlendiği Devlet Memurları Kanunun Ek 33’üncü maddesinde, ayda
            130 saatten fazlası için nöbet ücreti ödemesinin yapılmayacağının dü-
            zenlenmiş olması karşısında, kanun koyucunun, nöbet izni kullanıl-
            madığı takdirde, tutulacak nöbetin üst sınırını 130 saat olarak kabul
            ettiği anlaşılmaktadır. Sabah mesaiye başlayıp, akşam nöbete kalan
            ertesi gün ise mesaiye devam eden şikayetçi asistan hekimin 10, 11 ve
            12 numaralı paragraflarda değinilen ‘dinlenme hakkı’nın ihlal edildiği
            ve ilgili hekimin bu koşullarda sağlıklı kalmasının, sağlıklı karar vere-
            bilmesinin, sağlıklı hizmet sunmasının ve uzmanlık eğitimden fayda
            görmesinin mümkün olmadığı kanaatine varılmıştır.







                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  17
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27