Page 25 - kamu-personel-rejimi-2
P. 25
yaşama hakkına sahip olması karşısında, ülkenin her yöresinde sağ-
lık hizmetlerinden yararlanılabilmesini sağlamak amacıyla tabiplerin
Devlet hizmeti ile yükümlü kılındığı ve niteliği gereği sağlık hizmet-
lerinin yerine getirilmesinde ortaya çıkacak eksiklik ve gecikmelerin
telafisi olanaksız sonuçlara yol açacağı hususları dikkate alındığında,
ülke ihtiyaçlarının söz konusu Devlet hizmeti yükümlülüğünü zorun-
lu kıldığı…” kabul edilmiştir. Tüm bu açıklamalar ışığında, yukarıda
açıklanan nöbet ve mesai fazlalıkları hariç asistan hekimlere uzmanlık
diplomalarının mecburi hizmet sonrasında verilmesinin hukuka aykı-
rı bir yönünün bulunmadığı anlaşılmıştır.
IV. HAK ARAMA ÖZGÜRLÜĞÜNE İLİŞKİN YASAL
MEVZUAT
A. Dava Açma Süresinin Yeniden Başlaması
31) Kurumumuzun 20/11/2013 tarih ve 17083 sayılı yazısı ile
inceleme ve araştırmanın şikayet tarihi olan 01/06/2013 tarihinden
itibaren 6 ay içinde sonuçlandırılamaması nedeniyle, 02/12/2013 ta-
rihinde dava açma süresinin yeniden işlemeye başlayacağı hususunda
şikayetçiye bilgi verilmiştir.
B. Yargı Yolu
32) 2709 Sayılı 1982 Anayasası’nın Temel Hak ve Hürriyetlerin
Korunması Başlıklı 40’ıncı maddesinin 2’inci fıkrasında, “Devlet, iş-
lemlerinde, ilgili kişilerin hangi kanun yolları ve mercilere başvuracağını
ve sürelerini belirtmek zorundadır.” hükmü yer almakta olup, 6328 sa-
yılı Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun 20 inci maddesinin ikinci
fıkrası uyarınca, ilgili idarenin eylem ve işlemlerine karşı 02/12/2013
tarihinden itibaren 60 günlük süre içerisinde İzmir İdare Mahkemesi-
ne yargı yolu açıktır.
V. KARAR
Açıklanan gerekçelerle; şikayetçi başvurucunun şikayetinin KIS-
MEN KABUL KISMEN REDDİYLE;
1)Şikayetçinin asistan hekimlere uzmanlık diplomalarının mecburi
hizmet sonrasında verilmesi konusuna ilişkin şikayetinin yerinde ol-
madığı anlaşıldığından bu şikayetin REDDİNE,
2)Şikayetçinin fazla çalıştırılmasına ilişkin şikayetinin KABULÜNE;
20 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU