Page 533 - kamu-personel-rejimi-2
P. 533

yapılmasının katlanılmaz sıkıntılara yol açması gerekir. Ayrıca kişinin
            bu işi önceden rızasıyla yapıp yapmadığı, bir kuruma isteyerek girip
            girmediği, normal yurttaşlık veya mesleki yükümlülüğünün bir par-
            çası olan bir hizmeti ifa edip etmediği de dikkate alınmalıdır (Van Der
            Mussele/Belçika, 8919/80, 23/11/1983,
               § 32 41; Karlheinz Schmidt/Almanya, 13580/88, 18/7/1994; Zarb
            Adami/Malta 17209/02, 20/6/2006).
               Anayasa Mahkemesinin ve AİHM’nin yukarıda belirtilen ilkeleri
            çerçevesinde somut olayımız değerlendirildiğinde; başvurucunun ça-
            lışmış olduğu kuruma isteğiyle girdiği, uçuş ekibi statüsünden görev
            ekibi statüsüne geçirilmesi neticesinde de halihazırda mesleki yü-
            kümlülüğünün bir parçası olan ve önceden rızasıyla yaptığı hizmeti
            ifa etmeye devam ettiği dolayısıyla (şikayetçinin başvuru dilekçesi ve
            eklerinde bu yönde bir iddia ileri sürülmemekle birlikte) görev ekibi
            statüsünde yapmakla yükümlü olduğu hizmetin ifasının Anayasa ve
            AİHS bağlamında zorla çalıştırma olarak nitelendirilemeyeceği gibi,
            insan hakları, eşitlik, etkili başvuru yolları, ayrımcılık gibi hakların da
            ihlal edildiğinin tespit edilemediği sonuç ve kanaatine varılmıştır.

               E. İyi Yönetişim İlkeleri Yönünden Değerlendirme
               39) Şikayetçinin 15 Ocak 2014 tarihinde “görev ekibi” statüsünün,
            “uçuş ekibi” statüsü olarak yeniden düzenlenmesi talebini içerir di-
            lekçesine İdare’nin 4/3/2014 tarihli ve 46008895 1040 32844  14/Per.
            Pl.Ynt.D.Per.Ynt.Ş. sayılı cevabi yazısı incelendiğinde; İdarenin cevabi
            yazıyı ilgili mevzuata da değinmek suretiyle gerekçeli olarak hazırla-
            dığı, ayrıca şikayetçinin dilekçesinde belirttiği mercilere (TBMM, As-
            keri Yüksek İdare Mahkemesi ve Kamu Denetçiliği Kurumu) başvuru
            için talep ettiği izin ile ilgili olarak ise; “6328 sayılı Kamu Denetçiliği
            Kurumu Kanunu ve 1602 sayılı Askeri Yüksek İdare Mahkemesi Ka-
            nunu kapsamında başvuru için izin şartının aranmadığı ve Anayasada
            belirtilen hak arama hürriyetine ilişkin hükümler kapsamında idari
            işlemlere karşı yazılı bildirim tarihinden itibaren başvuruda bulunu-
            labileceği” belirtilmek suretiyle iyi yönetim ilkelerinden  makul sürede
            karar verme, kararların
               gerekçeli olması, karara karşı başvuru yollarının gösterilmesi, ka-
            rarın geciktirilmeksizin bildirilmesi ilkelerine uygun olarak hareket
            ettiği tespit edilmiştir.



           528   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   528   529   530   531   532   533   534   535   536   537   538