Page 581 - kamu-personel-rejimi-2
P. 581

50. Şikâyete konu olayda, veteriner hekim kadrosunda gö-
            rev yapan şikâyetçinin doktora yaptığı alan Tıpta Uzmanlık
            Tüzüğü’nde sayılan alanlar arasında olmakla birlikte, doktora
            tamamlandığında şikâyetçi Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzman-
            lık Eğitimi Yönetmeliği kapsamında “Uzman” unvanı kazana-
            mamaktadır. Çünkü “Uzman” unvanını elde edebilmesi için yine bu
            Yönetmelik kapsamındaki sınava yani Tıpta Uzmanlık Sınavına (TUS)
            girmesi ve eğitimini tamamlaması gerekmektedir.
               (32) numaralı paragrafta değinilen Askeri Yüksek İdare Mahkeme-
            sinin kararı için Yüksek Öğretim Kurulu Başkanlığının verdiği görüşte
            Veteriner Fakültesi mezunlarının Sağlık Bilimleri Enstitüsünde gör-
            dükleri öğrenim sonunda kazandıkları bilim uzmanı unvanının yük-
            sek lisansa (master) eşdeğer olduğu, bu derecelerin tıptaki uzman-
            lığa eşdeğer olmadığı vurgulanarak Veteriner Fakültesi mezunları-
            nın mikrobiyoloji, klinik mikrobiyoloji, biyokimya, klinik biyokimya,
            tıbbi histoloji, embriyoloji ve fizyoloji uzmanlığı için Sağlık Bakanlığı
            eğitim hastanelerinde ve üniversitelerin tıp fakültelerinde tıpta uz-
            manlık eğitimi giriş sınavına katılabildikleri bildirilmiştir. Dolayısıyla
            şikâyetçinin doktora yapması unvanında herhangi bir değişikliğe ne-
            den olmadığından ek ödeme açısından farklılık oluşturmamaktadır.
               51. Bilindiği üzere Sağlık Bakanlığı, 2003 yılında yürürlüğe koydu-
            ğu Sağlıkta Dönüşüm Programı adlı reform programıyla sağlık hizmeti
            sunumunda yeniden bir yapılanmaya gitmiştir. Bu reform programıy-
            la insanların aldıkları sağlık hizmetinin iyileştirilmesi yanında, sağlık
            hizmeti sunan çalışanların da ekonomik şartlarının iyileştirilmesine
            yönelik bir takım düzenlenmelerin yapılması hedeflenmiştir. Sekiz
            ana konu etrafında şekillenen programın ana konuları arasında yük-
            sek motivasyonla çalışan sağlık insan gücünün oluşturulması yer al-
            maktadır. Sağlık Bakanlığı kurum ve kuruluşlarında çalışan persone-
            lin performansını ve verimliliğini artırmak amacıyla bu yönde atılan
            adımlardan bir tanesi döner sermaye gelirlerinden ek ödeme yapılma-
            sına ilişkin uygulamadır. Bu kapsamda Bakanlığın kurum ve kuruluş-
            larının elde ettiği döner sermaye gelirlerinden çalışanlara ek ödeme
            yapılmaktadır. Burada personele dağıtılacak döner sermaye tutarları
            belirlenirken; personelin unvanı, görevi, çalışma şartları ve süresi, hiz-
            mete katkısı, performansı, tetkik, eğitim öğretim ve araştırma faali-
            yetleri ile muayene, ameliyat, anestezi, girişimsel işlemler ve özellik




           576   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   576   577   578   579   580   581   582   583   584   585   586