Page 772 - kamu-personel-rejimi-2
P. 772
amaçlayan iş sağlığı ile iş sağlığının korunması için alınması ve sürdü-
rülmesi gerekli tüm önlem ve faaliyetleri ifade eden iş güvenliğine yö-
nelik düzenlemeler getiren 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu
ile işyerlerinde iş sağlığı ve güvenliği birimleri kurulması ve bu birim-
lerde işyeri hekimi, iş güvenliği uzmanları ile diğer sağlık personelinin
çalışması öngörülmüştür.
49. Kanunun 3 üncü maddesinin birinci fıkrasının (i) bendinde iş-
yeri sağlık ve güvenlik birimi tanımlanmıştır. Yapılan tanımda, birim-
lerin işyerlerinde iş sağlığı ve güvenliğini sağlamak üzere kurulacağı
ifade edilmiş, birimin gerekli donanım ve personele sahip olması
gerektiği belirtilmiştir. Kanunda, bahse konu birimde görev alacak “di-
ğer sağlık personeli” tanımlanmamıştır.
50. Kanunda iş sağlığı ve güvenliğinin sağlanması için bir çerçeve
çizildiği, uzmanlık gerektiren teknik bir konu olması nedeniyle de bu
çerçevenin içinin ilgili idare tarafından doldurulması yoluna gidildiği
görülmektedir. Kanunun 30 uncu maddesinde, bahse konu birimde
görev alacak “diğer sağlık personeli”nin niteliklerine, eğitimlerine
ve belgelendirilmelerine ilişkin hususların bir yönetmelikle düzenle-
neceği belirtilmiş ve bu konuda Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı
görevlendirilmiştir.
51. Yukarıda bahsedilen “idarenin türevselliği” ilkesine uygun ola-
rak Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı 6331 sayılı Kanundan aldığı
yetki ile 20/07/2013 tarihli ve 28713 sayılı Resmi Gazetede yayımla-
nan İşyeri Hekimi ve Diğer Sağlık Personelinin Görev, Yetki, Sorumlu-
luk ve Eğitimleri Hakkında Yönetmelik’i çıkarmış ve iş sağlığı ve gü-
venliği birimlerinde çalışacak personelin niteliğini belirtecek şekilde
tanım yapmıştır. Dolayısıyla şikâyetçinin, kanunda tanımı olmayan di-
ğer sağlık personelinin tanımının yönetmelik ile yapılmasının hukuka
aykırı olduğu yönündeki şikâyeti isabetli görülmemiştir. Bu hususta,
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığının Yönetmeliği oluştururken il-
gili Kanunun sınırları içinde kalıp kalmadığının, kamu yararını gözetip
gözetmediğinin ve bir hakkı ihlal edip etmediğinin tespiti önemlidir.
52. İlgili idare tarafından Kurumumuza gönderilen belgeler in-
celendiğinde, bahse konu Yönetmeliğin hazırlık aşamasında başta
Türkiye Halk Sağlığı Kurumu olmak üzere pek çok kurum, kuruluş
ve sivil toplum örgütünün katılımıyla toplantılar gerçekleştirildiği ve
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 767