Page 772 - kamu-personel-rejimi-2
P. 772

amaçlayan iş sağlığı ile iş sağlığının korunması için alınması ve sürdü-
            rülmesi gerekli tüm önlem ve faaliyetleri ifade eden iş güvenliğine yö-
            nelik düzenlemeler getiren 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu
            ile işyerlerinde iş sağlığı ve güvenliği birimleri kurulması ve bu birim-
            lerde işyeri hekimi, iş güvenliği uzmanları ile diğer sağlık personelinin
            çalışması öngörülmüştür.
               49. Kanunun 3 üncü maddesinin birinci fıkrasının (i) bendinde iş-
            yeri sağlık ve güvenlik birimi tanımlanmıştır. Yapılan tanımda, birim-
            lerin işyerlerinde iş sağlığı ve güvenliğini sağlamak üzere kurulacağı
            ifade edilmiş, birimin gerekli donanım ve personele sahip olması
            gerektiği belirtilmiştir. Kanunda, bahse konu birimde görev alacak “di-
            ğer sağlık personeli” tanımlanmamıştır.
               50. Kanunda iş sağlığı ve güvenliğinin sağlanması için bir çerçeve
            çizildiği, uzmanlık gerektiren teknik bir konu olması nedeniyle de bu
            çerçevenin içinin ilgili idare tarafından doldurulması yoluna gidildiği
            görülmektedir. Kanunun 30 uncu maddesinde, bahse konu birimde
            görev alacak “diğer sağlık personeli”nin  niteliklerine, eğitimlerine
            ve belgelendirilmelerine ilişkin hususların bir yönetmelikle düzenle-
            neceği belirtilmiş ve bu konuda Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı
            görevlendirilmiştir.
               51. Yukarıda bahsedilen “idarenin türevselliği” ilkesine uygun ola-
            rak Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı 6331 sayılı Kanundan aldığı
            yetki ile 20/07/2013 tarihli ve 28713 sayılı Resmi Gazetede yayımla-
            nan İşyeri Hekimi ve Diğer Sağlık Personelinin Görev, Yetki, Sorumlu-
            luk ve Eğitimleri Hakkında Yönetmelik’i çıkarmış ve iş sağlığı ve gü-
            venliği birimlerinde çalışacak personelin niteliğini belirtecek şekilde
            tanım yapmıştır. Dolayısıyla şikâyetçinin, kanunda tanımı olmayan di-
            ğer sağlık personelinin tanımının yönetmelik ile yapılmasının hukuka
            aykırı olduğu yönündeki şikâyeti isabetli görülmemiştir. Bu hususta,
            Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığının Yönetmeliği oluştururken il-
            gili Kanunun sınırları içinde kalıp kalmadığının, kamu yararını gözetip
            gözetmediğinin ve bir hakkı ihlal edip etmediğinin tespiti önemlidir.
               52.  İlgili idare tarafından Kurumumuza gönderilen belgeler in-
            celendiğinde,  bahse  konu  Yönetmeliğin  hazırlık  aşamasında  başta
            Türkiye  Halk  Sağlığı Kurumu olmak üzere  pek çok  kurum,  kuruluş
            ve sivil toplum örgütünün katılımıyla toplantılar gerçekleştirildiği ve




                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  767
   767   768   769   770   771   772   773   774   775   776   777