Page 794 - kamu-personel-rejimi-2
P. 794

için en üst idari amirinden muvafakat istediği, şikayetçiye İl
            Emniyet Müdürlüğü tarafından görev yoğunluğu ve personel
            sayısı yetersizliği nedeniyle muvafakat verilmediği, Şikayetçi
            ile birlikte Misyon Koruma sınavına 83 personelin başvurdu-
            ğu, başvuranlardan 23 personele muvafakat verilmemesi göz
            önünde bulundurulduğunda şikayetçiye muvafakat verilmeme-
            sinin kişiye özel bir uygulama olmadığı, Şikayetçinin muvafa-
            kat talebinin reddedilmesi işleminde idarenin takdir yetkisini
            kamu yararı ve birey yararı dengesini gözeterek kullandığı, ka-
            rarın objektif ve gerekçeli olduğu, idarece tesis edilen işlemin
            şekil ve amaç yönünden hukuka ve hakkaniyete uygun olduğu
            sonucuna varılmıştır.
               D. İnsan Hakları Yönünden Değerlendirme

               24) 2709 sayılı T.C. Anayasasının “Kanun Önünde Eşitlik” başlıklı
            10 uncu maddesinde ifadesini bulan kanun önünde eşitlik ilkesinin,
            Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesinin 13 üncü maddesindeki etkili baş-
            vuru hakkının ve 17 inci maddesindeki hakları kötüye kullanma yasa-
            ğının ihlal edildiğine dair herhangi bir bulgu ve bilgiye rastlanmadığı
            gibi şikayete konu olayda insan hakları ihlaline de rastlanmamıştır.
               E. İyi Yönetişim İlkeleri Yönünden Değerlendirme

               25) 28/03/2013 tarihli ve 28601 mükerrer sayılı Resmi Gazetede
            yayımlanan Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına
            İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin 6 ncı maddesi gere-
            ğince; Kamu Denetçiliği Kurumu, inceleme ve araştırmasını yaparken
            idarenin, insan haklarına dayalı adalet anlayışı içinde; kanunlara uy-
            gunluk, ayrımcılığın önlenmesi, ölçülülük, yetkinin kötüye kullanıl-
            maması, eşitlik, tarafsızlık, dürüstlük, nezaket, şeffaflık, hesap veri-
            lebilirlik, haklı beklentiye uygunluk, kazanılmış hakların korunması,
            dinlenilme hakkı, savunma hakkı, bilgi edinme hakkı, makul sürede
            karar verme, kararların gerekçeli olması, karara karşı başvuru yolla-
            rının gösterilmesi, kararın geciktirilmeksizin bildirilmesi, kişisel ve-
            rilerin korunması gibi iyi yönetim ilkelerine uygun işlem ve eylem ile
            tutum veya davranışta bulunup bulunmadığını gözeteceği düzenlen-
            miştir. Söz konusu Yönetmelik hükmünde yer alan ilkelerin kaynağını
            teşkil eden Avrupa Birliği Temel Haklar Şartının 41 inci maddesinde
            de iyi yönetim hakkından bahsedilmekte olup, benzer ilkelere Avrupa




                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  789
   789   790   791   792   793   794   795   796   797   798   799