Page 150 - kamu-personel-rejimi-3
P. 150
ilerlemesinden yararlandırılmasının mümkün olmadığı gerekçesiyle
talebini reddetmiştir.
9. Şikâyetçi 24/08/2015 tarihinde 657 sayılı Devlet Memurları Ka-
nunun 64 üncü maddesine istinaden bir kademe ilerlemesi verilmesi
talebi ile Kurumumuza başvuruda bulunmuştur.
D. Kamu Denetçisi Muhittin MIHÇAK’ın İnceleme ve Araş-
tırma Bulguları
10. Şikâyet konusunun çözümü amacıyla ilgili idarelerden isteni-
len bilgi ve belgeler Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Başkanlığı ile
Devlet Personel Başkanlığı tarafından gönderilmiş, söz konusu bilgi
ve belgelere raporun “İdarenin Şikâyete İlişkin Açıklamaları” başlığı
altındaki paragraflarda yer verilmiştir.
III. HUKUKİ DEĞERLENDİRME VE GEREKÇE
A. İlgili Mevzuat
11. 2709 sayılı T.C. Anayasası’nın “Kamu hizmeti görevlile-
riyle ilgili hükümler” başlıklı 128 inci maddesinin birinci fık-
rası, “Devletin, kamu iktisadi teşebbüsleri ve diğer kamu tüzelkişilerinin
genel idare esaslarına göre yürütmekle yükümlü oldukları kamu hizmetleri-
nin gerektirdiği asli ve sürekli görevler, memurlar ve diğer kamu görevlileri
eliyle görülür.” hükmünü amirdir.
12. 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun “İstihdam Şekil-
leri” başlıklı 4 üncü maddesinin birinci fıkrası, “Kamu hizmetleri;
memurlar, sözleşmeli personel, geçici personel ve işçiler eliyle gördürülür.
A) Memur: Mevcut kuruluş biçimine bakılmaksızın, Devlet ve diğer
kamu tüzel kişiliklerince genel idare esaslarına göre yürütülen asli ve sü-
rekli kamu hizmetlerini ifa ile görevlendirilenler, bu Kanunun uygulanma-
sında memur sayılır.
Yukarıdaki tanımlananlar dışındaki kurumlarda genel politika tespiti,
araştırma, planlama, programlama, yönetim ve denetim gibi işlerde görevli
ve yetkili olanlar da memur sayılır.
B) Sözleşmeli personel: Kalkınma planı, yıllık program ve iş prog-
ramlarında yer alan önemli projelerin hazırlanması, gerçekleştirilmesi, iş-
letilmesi ve işlerliği için şart olan, zaruri ve istisnai hallere münhasır olmak
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 145