Page 145 - kamu-personel-rejimi-3
P. 145
25.Söz konusu ilkeler yönünden yapılan değerlendirme netice-
sinde; idare tarafından şikâyet konusuyla ilgili evrakların süresinde
gönderildiği, verilen cevapların yasal dayanaklarının gerekçeli şekil-
de açıklandığı anlaşılmış olup, böylece idarenin “kararların gerekçeli
olması”, “kanunilik” ve “makul sürede karar verme” ilkelerine uygun
hareket ederek iyi yönetişim ilkelerine uygun davrandığı, buna
karşılık idarenin cevabi yazılarında, hangi sürede hangi mercilere baş-
vurabileceğinin gösterilmemiş olması sebebiyle “karara karşı başvuru
yollarının gösterilmesi” ilkesine uyulmadığı anlaşılmış olup idarenin
bu hususlarda bundan böyle iyi yönetişim ilkelerine uyması
beklenmektedir.
IV. HAK ARAMA ÖZGÜRLÜĞÜNE İLİŞKİN YASAL
MEVZUAT
A. Dava Açma Süresinin Yeniden Başlaması
26.14/6/2012 tarihli ve 6328 sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu Ka-
nunu’nun 21 inci maddesinin birinci fıkrası uyarınca, durmuş olan
dava açma süresi gerekçeli ret kararının ilgiliye tebliğinden itibaren
kaldığı yerden işlemeye başlayacaktır.
B. Yargı Yolu
27.2709 Sayılı 1982 Anayasası’nın Temel Hak ve Hürriyetlerin Ko-
runması başlıklı 40’ıncı maddesinin ikinci fıkrasında, “Devlet, işlem-
lerinde, ilgili kişilerin hangi kanun yolları ve mercilere başvuracağını
ve sürelerini belirtmek zorundadır.” hükmü yer almakta olup, 6328
sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun 20’nci maddesinin ikin-
ci fıkrası uyarınca, ilgili idarenin işlemine karşı 60 günlük dava açma
süresinden arta kalan süre içinde Ankara İdare Mahkemesinde yargı
yolu açıktır.
V. KARAR
Yukarıda açıklanan gerekçeler ve dosya kapsamına göre; ŞİKAYE-
TİN REDDİNE, Kararın Şikayetçi ve Türkiye İş Kurumu Genel
Müdürlüğü’ne tebliğine, Türkiye Cumhuriyeti Kamu Başdenetçisi’n-
ce karar verildi.
M.Nihat ÖMEROĞLU
Kamu Başdenetçisi
140 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU