Page 23 - kamu-personel-rejimi-3
P. 23

23. Şikayetçinin 2946 sayılı Kanunun 3. Maddesi ve bahse konu
            Yönetmeliklerde geçen hizmet süresinin “fiili hizmet süresi” anlamına
            gelemeyeceği, bu nedenle avukatlıkta geçirdiği sürenin üçte ikisinin
            hakim ve savcılıkta geçmiş sayılarak intibakının yapıldığı, bu sürenin
            kamu kurum ve kuruluşunda geçmiş şeklinde değerlendirilerek loj-
            man puanlamasında da dikkate alınması gerektiği yönündeki iddiası
            karşısında Kurumumuz Devlete ait konutları yönetmek ve kamu ku-
            rum ve kuruluşlarına ait konutların yönetimi konusundaki politikaları
            belirlemek konusunda görevli olan Milli Emlak Genel Müdürlüğünden
            görüş alma yoluna gitmiş, bahse konu idare “sıra tahsisli konutlar-
            da puanlama yapılırken kişilerin kamu kurum ve kuruluşlarında
            fiili olarak yaptığı hizmetin karşılığı olarak ek puan verildiğini,
            intibakın sadece mali ve emeklilik hakkı ile ilgili olduğu” açıklama-
            sında bulunmuştur.
               24. Yukarıdan bu yana anlatılanlar birlikte ele alınıp değer-
            lendirildiğinde, 2802 sayılı Kanunun gerek “Adaylığa atama”
            başlıklı 9. maddesinde, gerekse de “Yeniden atanma” başlıklı
            40. maddesinde yer alan hükmün avukatlık mesleğinden ha-
            kimlik ve savcılık mesleğine geçmek isteyenlerin intibakların-
            da dikkate alınacak hizmet sürelerine ilişkin bulunması, bir
            başka deyişle avukatlık mesleğinden hakim ve savcılık mesle-
            ğine geçmek isteyenlerin avukatlıkta geçen sürelerinin üçte
            ikisinin derece ve kademe ilerlemesinde dikkate alınacağını
            düzenlenmesi, buna karşın lojman puanının hesabında dikkate
            alınacak hizmet sürelerini düzenlememesi ve ilgili Yönetmelik-
            lerde de lojman puanının hesaplanmasında intibakta değerlen-
            dirilen hizmet sürelerinin dikkate alınacağına dair bir hükmün
            de yer almaması karşısında idarenin şikayete konu işleminin
            hukuka uygun olduğu değerlendirilmiştir.
               25. Kanun hükümlerinin sadece lafzına göre değil, hem lafzına hem
            de ruhuna göre yorumlanması ve kanunun lafzına dayanılarak konu-
            luş maksatlarına aykırı sonuçlara varılmasına meydan bırakılmaması
            gerektiği de değerlendirilmektedir. 15 ve 16 numaralı paragraflarda
            yer  verilen Yargıtay İçtihadi Birleştirme  Kararlarında  da  görüldüğü
            üzere bir hükmün kanuna konuluş amacına aykırı bir sonuç doğuracak
            şekilde yorumlanması hukuk ilkelerine ve kanunun hem sözü ile hem





            18   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28