Page 377 - kamu-personel-rejimi-3
P. 377

Ürün Denetmenlerinin mesleğe alınmaları, yarışma sınavları, yetişti-
            rilmeleri, yeterlik sınavları, görev, yetki ve sorumlulukları, atama ve
            yer değiştirmeleri ile çalışma usul ve esaslarının birbirinden tamamen
            farklı düzenlendiği ve farklı mevzuata tabi olduğu anlaşılmaktadır
            (Bknz:10.3. ve 12.2. paragraf). Türkiye İlaç ve Tıbbî Cihaz Kurumun-
            da çalışan Ürün Denetmenlerinin tez hazırlamaları ve Denetmenliğe
            atanmak için YDS’den asgari (C) düzeyinde veya dil yeterliği bakı-
            mından buna denkliği kabul edilen ve uluslararası geçerliliği bulunan
            başka bir belgeyi ibraz etmeleri gerekmekteyken (Bknz: 11.2. ve 11.4.
            paragraf), Ekonomi Bakanlığında çalışmakta olan Ürün Denetmenleri
            için bu şartların bulunmadığı, ancak mesleğe kabul aşamasında İngi-
            lizce, Fransızca veya Almanca dillerinden veya Bakanlıkça belirlenecek
            yabancı dillerden birinden yazılı sınava tabi tutulacakları belirtilmiştir
            (Bknz: 13.1. paragraf).
               20. Türkiye İlaç ve Tıbbî Cihaz Kurumu tarafından Kurumumuza
            gönderilen yazıda Ürün Denetmeni ve Yardımcılarının ilaç, tıbbi cihaz
            ve kozmetik ürünlerin piyasa gözetimi ve denetimlerini yapan, piya-
            saya arzına izin veren veya yasaklayan, idari yaptırım kararı alan ve
            uygulayan, ürünlere ait teknik dosyaları inceleyen, ürün güvenliği de-
            netimleri yapan personel olmaları dolayısıyla Denetmenliğe geçebil-
            meleri için yeterlilik sınavı, yabancı dil ve tez sunum şartlarını yerine
            getirmeleri gerektiği açıklamasına yer verilmiştir (Bknz: 4. paragraf).

               21. 657 Sayılı Kanun’un I Sayılı Cetvelinde her iki kurumda çalışan
            Ürün Denetmenlerinin yükselebileceği ek göstergenin 2200, merkez
            kadroda çalışan uzmanların yükselebileceği ek göstergenin 3600, Tek-
            nik Hizmetler Sınıfı içerisinde yer alan mühendislerin yükselebileceği
            ek göstergenin 3600 olduğu anlaşılmaktadır (Bknz: 14. paragraf).
               22. Kanun koyucunun, Anayasa’ya ve hukukun genel ilkelerine ay-
            kırı olmamak kaydıyla her türlü düzenlemeyi yapma konusunda tak-
            dir yetkisinin bulunduğu, kamu görevlileri ile kamu yönetimleri ara-
            sındaki ilişkilerin  kural tasarruflarla  düzenlendiği, kanunun  amaç
            ögesi  bakımından   Anayasa’ya uygun  sayılabilmesi  için  kanunun
            çıkarılmasında kamu yararı dışında bir amacın gözetilmemiş
            olması gerektiği ve Anayasa’da düzenlenmemiş bir alanın ka-
            nun koyucunun takdirine bırakıldığı, bu konudaki tercihin kanun
            koyucunun takdiri kapsamında kaldığı, eşitlik ilkesinin hukuksal





           372   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   372   373   374   375   376   377   378   379   380   381   382