Page 377 - kamu-personel-rejimi-3
P. 377
Ürün Denetmenlerinin mesleğe alınmaları, yarışma sınavları, yetişti-
rilmeleri, yeterlik sınavları, görev, yetki ve sorumlulukları, atama ve
yer değiştirmeleri ile çalışma usul ve esaslarının birbirinden tamamen
farklı düzenlendiği ve farklı mevzuata tabi olduğu anlaşılmaktadır
(Bknz:10.3. ve 12.2. paragraf). Türkiye İlaç ve Tıbbî Cihaz Kurumun-
da çalışan Ürün Denetmenlerinin tez hazırlamaları ve Denetmenliğe
atanmak için YDS’den asgari (C) düzeyinde veya dil yeterliği bakı-
mından buna denkliği kabul edilen ve uluslararası geçerliliği bulunan
başka bir belgeyi ibraz etmeleri gerekmekteyken (Bknz: 11.2. ve 11.4.
paragraf), Ekonomi Bakanlığında çalışmakta olan Ürün Denetmenleri
için bu şartların bulunmadığı, ancak mesleğe kabul aşamasında İngi-
lizce, Fransızca veya Almanca dillerinden veya Bakanlıkça belirlenecek
yabancı dillerden birinden yazılı sınava tabi tutulacakları belirtilmiştir
(Bknz: 13.1. paragraf).
20. Türkiye İlaç ve Tıbbî Cihaz Kurumu tarafından Kurumumuza
gönderilen yazıda Ürün Denetmeni ve Yardımcılarının ilaç, tıbbi cihaz
ve kozmetik ürünlerin piyasa gözetimi ve denetimlerini yapan, piya-
saya arzına izin veren veya yasaklayan, idari yaptırım kararı alan ve
uygulayan, ürünlere ait teknik dosyaları inceleyen, ürün güvenliği de-
netimleri yapan personel olmaları dolayısıyla Denetmenliğe geçebil-
meleri için yeterlilik sınavı, yabancı dil ve tez sunum şartlarını yerine
getirmeleri gerektiği açıklamasına yer verilmiştir (Bknz: 4. paragraf).
21. 657 Sayılı Kanun’un I Sayılı Cetvelinde her iki kurumda çalışan
Ürün Denetmenlerinin yükselebileceği ek göstergenin 2200, merkez
kadroda çalışan uzmanların yükselebileceği ek göstergenin 3600, Tek-
nik Hizmetler Sınıfı içerisinde yer alan mühendislerin yükselebileceği
ek göstergenin 3600 olduğu anlaşılmaktadır (Bknz: 14. paragraf).
22. Kanun koyucunun, Anayasa’ya ve hukukun genel ilkelerine ay-
kırı olmamak kaydıyla her türlü düzenlemeyi yapma konusunda tak-
dir yetkisinin bulunduğu, kamu görevlileri ile kamu yönetimleri ara-
sındaki ilişkilerin kural tasarruflarla düzenlendiği, kanunun amaç
ögesi bakımından Anayasa’ya uygun sayılabilmesi için kanunun
çıkarılmasında kamu yararı dışında bir amacın gözetilmemiş
olması gerektiği ve Anayasa’da düzenlenmemiş bir alanın ka-
nun koyucunun takdirine bırakıldığı, bu konudaki tercihin kanun
koyucunun takdiri kapsamında kaldığı, eşitlik ilkesinin hukuksal
372 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU