Page 378 - kamu-personel-rejimi-3
P. 378

durumları aynı olanlar için söz konusu olduğu,  herkesin her
            yönden aynı kurallara bağlı tutulacağı anlamına gelmediği,
            durum ve konumlarındaki özelliklerin, kimi kişiler ya da top-
            luluklar için değişik kuralları gerekli kılabileceği, aynı hukuk-
            sal durumların aynı, ayrı hukuksal durumların farklı kuralla-
            ra bağlı tutulmasının Anayasa’nın öngördüğü eşitlik ilkesinin
            ihlali anlamına gelmediği Anayasa Mahkemesi kararlarında belir-
            tilmiştir (Bknz: 15. ve 16. paragraf). Kamu Başdenetçiliği Maka-
            mının 2014/2473 Esas Numaralı dosyaya ilişkin vermiş olduğu
            25/11/2014 tarihli Kararda, “Özellikle, aykırılıklara dayandığı
            için haklı olan nedenler, ayrı düzenlemeyi aykırı değil, geçerli
            kılar. Anayasanın amaçladığı eşitlik, eylemli değil hukuksal eşitliktir.
            Başka bir anlatımla, kişisel nitelikleri ve durumları özdeş olanlar ara-
            sında, yasalara konulan kurallarla değişik uygulamalar yapılamaz. Du-
            rumlardaki değişikliğin doğurduğu zorunluluklar, kamu yararı
            ya da başka haklı nedenlere dayanılarak yasalarla farklı uygu-
            lamalar getirilmesi  durumunda Anayasanın eşitlik  ilkesinin
            çiğnendiği sonucu çıkarılamaz.” denilmiştir.
               23.  Anayasamızın 128 inci maddesinde memurların özlük aylık
            ve özlüğe dair işlemlerin kanunla düzenleneceği açıkça belirtilmiştir.
            Devlet memurlarının hukuki durumlarının, hak ve yükümlü-
            lüklerinin 657 sayılı Yasa ve bu Yasaya göre yürürlüğe konulan
            kanun hükmünde kararname veya özel nitelikli tüzük, yönet-
            melik, Bakanlar Kurulu kararları ve ilgili diğer yasalarla düzen-
            lenmesinin doğal sonucu olarak, bu düzenleyici tasarruflarda
            yer alan kurallar esas alınarak saptanması “Statü Hukuku”nun
            gereğidir. Yukarıda açıklandığı üzere yasama organı, yasama veya
            kanun koyma yetkisinin bir gereği olarak, kanuni yararlar ve/
            veya yükümlülükler bakımından kişilerin ve durumların çeşit-
            li özelliklerini esas alıp sınıflandırmalar veya kişiler arasında
            fark gözetip ayrımlar yapabilmek yetkisine sahiptir.
               24. Yukarıdan bu yana yapılan açıklamalar, anılan mevzuat
            hükümleri, idarenin cevabi yazıları, yargı kararları ve tüm dos-
            ya birlikte değerlendirildiğinde; Ürün Denetmenlerinin mesleğe
            alınmaları, yarışma sınavları, yetiştirilmeleri, yeterlik sınavları, görev,
            yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esasları yönetmelikle dü-
            zenlenebilmesi için hem Türkiye İlaç  ve Tıbbi Cihaz Kurumuna




                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  373
   373   374   375   376   377   378   379   380   381   382   383