Page 505 - kamu-personel-rejimi-3
P. 505

sıralanarak bazı kriterler getirilmiştir. Buna göre bir personele ilave
            ek tazminat ödenebilmesi için terörle yaygın ve yoğun şekilde müca-
            deleye yönelik olarak fiilen görev yapan harekat ve operasyon veya
            sınır/hudut birliği veya iç güvenlik birliği olarak tespit edilmiş, birin-
            ci derece kritik ilde konuşlu Ek (2) sayılı cetvelde sayılan birliklerden
            herhangi birinde görevli olması gereklidir. Bu çerçevede söz konusu
            ilave ek tazminat düzenlemesinin amaç ve kapsamında da belirtildiği
            gibi ilave ek tazminat, terörle yaygın ve yoğun şekilde mücadeleye yö-
            nelik olarak fiilen görev yapan personele ödenebilmektedir. Örnek
            olması açısından anılan ilave ek tazminat düzenlemesiyle benzer nite-
            likteki terör tazminatına ilişkin düzenlemelerle ilgili olarak 13, 14 ve
            15 numaralı paragraflarda değinilen Askeri Yüksek İdare Mahkemesi
            (AYİM) kararlarında da, terörle yaygın ve yoğun bir şekilde mücadele
            edilmesi hususuna açıkça vurgu yapılmış, aksi  yöndeki talepler redde-
            dilmiştir.
               23. Diğer taraftan (2) sayılı cetvelin (a) bendinde, söz konusu ilave
            ek tazminat ödenecek birliklerin açık isimleri tek tek sayılmamış, sa-
            dece bu birliklerin nitelikleri ve özellikleri belirtilmiştir. Bu özellikleri
            taşıyan birliklerden hangilerinin terörle yaygın ve yoğun bir şekilde
            görevlendirilerek aylık olarak ilave ek tazminat ödeneceği ise idarenin
            takdirine bırakılmıştır. Nitekim 7.2. numaralı paragrafta değinilen
            Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğünün müta-
            laasında, ilave ek tazminat ödenmesiyle ilgili olarak; “görev icra eden
            hangi birlik personelinin veya icra edilen hangi görevlerin anılan esas-
            lar uyarınca “terörle yaygın ve yoğun bir şekilde mücadeleye yönelik”
            kabul edilerek esaslar kapsamında değerlendirileceği ve dolayısıyla ila-
            ve ek tazminat ödenmesine konu edileceği hususunun büyük ölçüde
            güncel ihtiyaç ve koşullara göre değişiklik arz edebilen askeri teşkilat
            ve harekat düzeni ile hizmet gereklerine bağlı olduğu” denilmek su-
            retiyle, bunun değerlendirmesinin ilgili idarelerin takdirinde olduğu
            belirtilmiştir.
               24. Bilindiği gibi takdir yetkisi, idareye, idari işlem ve eylemleri-
            ni tesis ederken belli ölçüde hareket serbestisi tanınması demektir.
            (ÇAĞLAYAN, Ramazan, Türk Hukukunda İdarenin Takdir Yetkisinin
            Yargısal Denetimi, Erzincan Hukuk Fakültesi Dergisi, C. 7, S. 3-4, s.
            173.). Şöyle ki, idarenin bütün işlemlerinin önceden öngörülerek bü-
            tün unsurlarıyla kurallara bağlanması mümkün değildir. Bu sebeple,




           500   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   500   501   502   503   504   505   506   507   508   509   510