Page 505 - kamu-personel-rejimi-3
P. 505
sıralanarak bazı kriterler getirilmiştir. Buna göre bir personele ilave
ek tazminat ödenebilmesi için terörle yaygın ve yoğun şekilde müca-
deleye yönelik olarak fiilen görev yapan harekat ve operasyon veya
sınır/hudut birliği veya iç güvenlik birliği olarak tespit edilmiş, birin-
ci derece kritik ilde konuşlu Ek (2) sayılı cetvelde sayılan birliklerden
herhangi birinde görevli olması gereklidir. Bu çerçevede söz konusu
ilave ek tazminat düzenlemesinin amaç ve kapsamında da belirtildiği
gibi ilave ek tazminat, terörle yaygın ve yoğun şekilde mücadeleye yö-
nelik olarak fiilen görev yapan personele ödenebilmektedir. Örnek
olması açısından anılan ilave ek tazminat düzenlemesiyle benzer nite-
likteki terör tazminatına ilişkin düzenlemelerle ilgili olarak 13, 14 ve
15 numaralı paragraflarda değinilen Askeri Yüksek İdare Mahkemesi
(AYİM) kararlarında da, terörle yaygın ve yoğun bir şekilde mücadele
edilmesi hususuna açıkça vurgu yapılmış, aksi yöndeki talepler redde-
dilmiştir.
23. Diğer taraftan (2) sayılı cetvelin (a) bendinde, söz konusu ilave
ek tazminat ödenecek birliklerin açık isimleri tek tek sayılmamış, sa-
dece bu birliklerin nitelikleri ve özellikleri belirtilmiştir. Bu özellikleri
taşıyan birliklerden hangilerinin terörle yaygın ve yoğun bir şekilde
görevlendirilerek aylık olarak ilave ek tazminat ödeneceği ise idarenin
takdirine bırakılmıştır. Nitekim 7.2. numaralı paragrafta değinilen
Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğünün müta-
laasında, ilave ek tazminat ödenmesiyle ilgili olarak; “görev icra eden
hangi birlik personelinin veya icra edilen hangi görevlerin anılan esas-
lar uyarınca “terörle yaygın ve yoğun bir şekilde mücadeleye yönelik”
kabul edilerek esaslar kapsamında değerlendirileceği ve dolayısıyla ila-
ve ek tazminat ödenmesine konu edileceği hususunun büyük ölçüde
güncel ihtiyaç ve koşullara göre değişiklik arz edebilen askeri teşkilat
ve harekat düzeni ile hizmet gereklerine bağlı olduğu” denilmek su-
retiyle, bunun değerlendirmesinin ilgili idarelerin takdirinde olduğu
belirtilmiştir.
24. Bilindiği gibi takdir yetkisi, idareye, idari işlem ve eylemleri-
ni tesis ederken belli ölçüde hareket serbestisi tanınması demektir.
(ÇAĞLAYAN, Ramazan, Türk Hukukunda İdarenin Takdir Yetkisinin
Yargısal Denetimi, Erzincan Hukuk Fakültesi Dergisi, C. 7, S. 3-4, s.
173.). Şöyle ki, idarenin bütün işlemlerinin önceden öngörülerek bü-
tün unsurlarıyla kurallara bağlanması mümkün değildir. Bu sebeple,
500 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU