Page 508 - kamu-personel-rejimi-3
P. 508

zamanda iyi yönetim ilkelerine de uygun işlem tesis etmeleri beklen-
            mektedir.
               31. 28.03.2013 tarihli ve 28601 mükerrer sayılı Resmi Gazete’de
            yayımlanan Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına
            İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin “İyi Yönetim İlkeleri”
            başlıklı 6 ncı maddesinde; Kurumun, inceleme ve araştırma yaparken
            insan haklarına dayalı adalet anlayışı içinde; kanunlara uygunluk, ay-
            rımcılığın önlenmesi, ölçülülük, yetkinin kötüye kullanılmaması; eşit-
            lik, tarafsızlık, dürüstlük, nezaket, şeffaflık, hesap verilebilirlik, haklı
            beklentiye uygunluk, kazanılmış hakların korunması, dinlenilme hak-
            kı, savunma hakkı, bilgi edinme hakkı, makul sürede karar verme, ka-
            rarların gerekçeli olması, karara karşı başvuru yollarının gösterilmesi,
            kararın geciktirilmeksizin bildirilmesi, kişisel verilerin korunması gibi
            iyi yönetim ilkelerine uygun işlem ve eylem ile tutum veya davranışta
            bulunup bulunmadığını gözeteceği düzenlenmiştir. Söz konusu Yönet-
            melik hükmünde yer alan ilkelerin kaynağını teşkil eden Avrupa Birliği
            Temel Haklar Şartının 41 inci maddesinde de iyi yönetim hakkından
            bahsedilmekte olup, benzer ilkelere Avrupa Parlamentosu tarafın-
            dan kabul edilen “Avrupa Doğru İdari Davranış Yasası”nda da
            yer verilmiştir.
               32. Söz konusu ilkeler yönünden yapılan değerlendirme neticesin-
            de; şikayet başvurusu kapsamında Kurumumuzca istenilen bilgi ve
            belgelerin; Hatay İl Jandarma Komutanlığı, Jandarma Genel Komu-
            tanlığı, Maliye Bakanlığı ve Milli Savunma Bakanlığı tarafından süresi
            içerisinde ve gerekçeli olarak Kurumumuza gönderildiği, böylece ida-
            renin başvuranlarla ilgili işlemlerinde “kanunlara uygunluk”, “makul
            sürede karar verme”, “hesap verilebilirlik” ve “kararların gerekçeli ol-
            ması” ilkelerine uygun hareket ettiği, ancak şikayetçilerin Hatay İl
            Jandarma Komutanlığına yaptığı başvuruya idare tarafından verilen
            cevapta, sadece Jandarma Genel Komutanlığının cevabi yazısından
            bahsedilerek ilave ek tazminatın ödenip ödenmeyeceğine ilişkin her-
            hangi bir açıklama yapılmadığı, bu durumun şikayet başvurucuları ta-
            rafından taleplerinin olumlu karşılandığı şeklinde yanlış anlaşılmaya
            neden olduğu, ayrıca cevapta karara karşı başvuru yolunun gösteril-
            mediği hususları birlikte değerlendirildiğinde; idarenin, “haklı beklen-
            tiye uygunluk”, “hesap verilebilirlik”, “kararların gerekçeli olması” ve
            “karara karşı başvuru yollarının gösterilmesi” ilkelerine uymadığı




                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  503
   503   504   505   506   507   508   509   510   511   512   513