Page 506 - kamu-personel-rejimi-3
P. 506

çok çeşitli görevler üstlenmiş olan idarenin, durumun icabına göre
            harekette bulunma konusunda serbest olması gerekmektedir ve gö-
            revlerinin  niteliği açısından idarelere belli  konularda  takdir  yetkisi
            tanımak zorunludur. Kanun koyucu, idarelerin görev ve yetkilerinin
            sınırlarını  çizerken, belirli bir konuda karar alıp almama veya alacağı
            kararlar arasından seçim yapma konusunda, ayrıca yetkileri kullanıp
            kullanmamada ve kullanılmasının gereklerini saptamada, idareleri az
            ya da çok serbest bırakabilmektedir. Bu gibi durumlarda idarenin tak-
            dir yetkisinden söz edilmektedir.  (Prof.  Dr. A.  Şeref  GÖZÜBÜYÜK,
            “Yönetim  Hukuku”  Güncelleştirilmiş  14üncü Bası, Turhan Kitabevi,
            Ankara, 2000, s.277). İdare bu takdir yetkisini kullanırken mevzuatın
            çizdiği çerçeve içerisinde hareket etmeli, bu yetkiyi yasanın öngördü-
            ğü amaçtan başka ya da kamu yararı dışında başka bir amaç için kul-
            lanmamalı, ayrıca eşitlik ilkesine uygun hareket etmeli, adil olmalı ve
            hakkaniyet ölçüsünü dikkate almalıdır.
               25. Türk Silahlı Kuvvetleri (TSK) Personeline yönelik hazırlanan
            söz konusu ilave ek tazminat düzenlemesinin amacı, terörle bir fiil mü-
            cadele eden personelin, yaptıkları görevinin riski ve önemi dolayısıyla
            maddi olarak desteklenmesidir. Bu şekilde terörle yaygın ve yoğun bir
            şekilde fiilen mücadele eden personelin motivasyonunun yükseltilme-
            si amaçlanmaktadır. Dolayısıyla idare, bu tazminattan faydalanacak
            olan personellerin belirlenmesi noktasında takdir yetkisini kullanır-
            ken kamu yararı ve hizmetin gereğine uygun olarak nesnel, adaletli ve
            hakkaniyetli bir şekilde hareket etmelidir.
               26. Bu doğrultuda somut olay değerlendirildiğinde; şikayet başvu-
            rucuları tarafından, birlik TMK raporunun kapak bilgilerinde yazan
            birlik vazifesinin, anılan ilave ek tazminat düzenlemesinin   Ekli
               (2) sayılı cetvelin a/7 maddesini kapsadığı öne sürülmekle birlikle,
            bunun dışında söz konusu birliğin terörle yaygın ve yoğun bir şekil-
            de fiilen mücadele eden birliklerden olup olmadığına ilişkin  herhangi
            bir somut bilgi veya belge sunulmadığı anlaşılmaktadır. Her ne kadar
            TMK raporunda, Dörtyol Karahasanpaşa Kışlasında konuşlu olan
            Dörtyol JÖH ve Komando Tabur Komutanlıklarının hizmet destek,
            muharebe hizmet destek faaliyetlerini yürütmek birliğin görevleri
            arasında sayılmış olmakla birlikte, buradan söz konusu birliğin terörle
            yaygın ve yoğun bir şekilde fiilen mücadele eden birliklerden olduğu





                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  501
   501   502   503   504   505   506   507   508   509   510   511