Page 596 - kamu-personel-rejimi-3
P. 596

alınmış olan başkaca bir insan hakkı ihlalinin tespit edilmediği sonuç
            ve kanaatinevarılmıştır.
               F. İyi Yönetişim İlkeleri YönündenDeğerlendirme

               24)Günümüzde demokratik, modern ve katılımcı yönetim anlayı-
            şında idarelerden sadece hukuka uygun olarak hareket etmeleri değil
            aynı zamanda iyi yönetişim ilkelerine de uygun işlem tesis etmeleri
            debeklenmektedir.
               25)28/03/2013 tarihli ve 28601 mükerrer sayılı Resmi Gazetede
            yayımlanan Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına
            İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin “İyi Yönetim İlkeleri”
            başlıklı 6’ncı maddesinde; Kurumun, inceleme ve araştırma yaparken
            idarenin, insan haklarına dayalı adalet anlayışı içinde; kanunlara uy-
            gunluk, ayrımcılığın önlenmesi, ölçülülük, yetkinin kötüye kullanıl-
            maması, eşitlik, tarafsızlık, dürüstlük, nezaket, şeffaflık, hesap veri-
            lebilirlik, haklı beklentiye uygunluk, kazanılmış hakların korunması,
            dinlenilme hakkı, savunma hakkı, bilgi edinme hakkı, makul sürede
            karar verme, kararların gerekçeli olması, karara karşı başvuru yolları-
            nın gösterilmesi, kararın geciktirilmeksizin bildirilmesi, kişisel verile-
            rin korunması gibi iyi yönetim ilkelerine  uygun  işlem  ve  eylem  ile
            tutum  veya  davranışta  bulunup  bulunmadığını  gözeteceği düzenlen-
            miştir. Söz konusu Yönetmelik hükmünde yer alan ilkelerin kaynağını
            teşkil eden Avrupa Birliği Temel Haklar Şartının 41’inci maddesinde
            de iyi yönetim hakkından bahsedilmekte olup benzer ilkelere Avrupa
            Parlamentosu tarafından kabul edilen “ Avrupa Doğru İdari Davranış
            Yasası”nda da yer verilmiştir.
               26) Söz konusu ilkeler yönünden yapılan değerlendirme ne-
            ticesinde;  şikâyet başvurusu kapsamında Kurumumuzca istenilen
            bilgi ve belgelerin idare tarafından süresi içerisinde gerekçeli olarak
            Kurumumuza gönderildiği, şikâyetçi tarafından yapılan başvuruya da
            İdare tarafından süresi içinde gerekçeli olarak cevap verildiği böylece
            idarenin “kanunlara uygunluk”, “makul sürede karar verme”, “hesap
            verilebilirlik”, “kararların gerekçeli olması” ilkelerine uygun davran-
            dığı, ancak; idarenin şikâyet başvurucusunun konuyla ilgili ilk başvu-
            rusunu gerekçeli olarak reddetmesine rağmen, karara karşı başvuru
            yolunu göstermediği belirlenmiştir. İyi yönetişim ilkelerinde vurgula-
            nan “karara karşı başvuru yollarının gösterilmesi” ilkesine uymadığı




                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  591
   591   592   593   594   595   596   597   598   599   600   601