Page 652 - kamu-personel-rejimi-3
P. 652
kapsamının, kamu görevlisinin devam etmek istediği bir eğitim programı-
nın, atanma veya atanmama taleplerinde mazeret olarak dikkate alınma-
sı ve atanma talebinin eğitim mazereti doğrultusunda yerine getirilmesi
gibi pozitif yükümlülükler içerecek kadar geniş olduğu sonucuna ulaşılması
mümkün değildir. Bu nedenle idarenin naklen atanma taleplerinin reddine
dair kararları sonucunda başvurucunun eğitimine devam edememesi, eği-
tim hakkını dolaylı olarak etkilemekte olup, doğrudan bir müdahale olarak
değerlendirilemez. Açıklanan nedenlerle, başvurucunun eğitim hakkı-
na yönelik bir ihlal olmadığı açık olduğundan, başvurunun bu kısmı-
nın diğer kabul edilebilirlik şartları yönünden incelenmeksizin “açıkça
dayanaktan yoksun olması” nedeniyle kabul edilemez olduğuna karar
verilmesi gerekir.”denilmektedir.
17. Danıştay 5 inci Dairesinin 05/10/2015 tarihli ve
E:2013/8879, K:2015/7460 sayılı kararında; “28/06/1978 tarih
ve 16330 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan ve 06/07/1978 tarih ve
7/15754 sayılı Bakanlar Kurulu kararıyla yürürlüğe konulan Sözleş-
meli Personel Çalıştırılmasına İlişkin Esasların 2009/14799 sayılı Ba-
kanlar Kurulu Kararı ile değişik “Kurum İçi Yer Değiştirme” başlıklı
Ek 3 üncü maddesinde, sözleşmeli personelin kurumlar arası yer de-
ğişikliğinin yapılamayacağı; kurum içi yer değişikliğinin ise belirli hal-
lerde Kurumlarınca gerçekleştirilebileceği düzenlenmiş olup, öğrenim
durumu nedeniyle naklen atanmaya imkân sağlayan bir düzenlemeye
yer verilmemiştir. Yukarıda yer verilen mevzuat hükümleri ile uyuş-
mazlığın birlikte değerlendirilmesinden, 657 sayılı Devlet Memurları
Kanununun 4/B maddesi kapsamında sözleşmeli olarak görev yapan
personelin, eğitim durumu nedeniyle atanması mümkün olmamakta,
Mahkemece verilen temyize konu kararda belirtilenin aksine, Sağlık
Bakanlığı Atama ve Nakil Yönetmeliğinin 21/14 üncü maddesinin söz-
leşmeli personel hakkında kıyasen uygulanma olanağı bulunmamaktadır.
Kısaca ifade etmek gerekirse; davacının bulunduğu statü, bu statüyü ku-
rala bağlayan Usul ve Esaslar, eğitim mazeretinin dikkate alınarak görev
yerinin değiştirilmesine olanak tanımadığından, eğitim mazereti nedeniy-
le Afyonkarahisar iline atanma talebiyle yaptığı başvurunun reddine ilişkin
işlemde hukuka aykırılık, anılan işlemin iptali yolundaki İdare Mahkemesi
kararında hukuki isabet bulunmadığı sonucuna varılmıştır.” hükmü yer
almaktadır. Yine Danıştay 5 inci Dairesinin aynı yönde 17/11/2015
tarihli ve E:2014/2075, K:2015/9082 sayılı kararı bulunmaktadır.
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 647