Page 652 - kamu-personel-rejimi-3
P. 652

kapsamının, kamu görevlisinin devam etmek istediği bir eğitim programı-
            nın, atanma veya atanmama taleplerinde mazeret olarak dikkate alınma-
            sı ve atanma talebinin eğitim mazereti doğrultusunda yerine getirilmesi
            gibi pozitif yükümlülükler içerecek kadar geniş olduğu sonucuna ulaşılması
            mümkün değildir.  Bu nedenle idarenin naklen atanma taleplerinin reddine
            dair kararları sonucunda başvurucunun eğitimine devam edememesi, eği-
            tim hakkını dolaylı olarak etkilemekte olup, doğrudan bir müdahale olarak
            değerlendirilemez. Açıklanan nedenlerle, başvurucunun eğitim  hakkı-
            na yönelik bir ihlal olmadığı açık olduğundan, başvurunun bu kısmı-
            nın diğer kabul edilebilirlik şartları yönünden incelenmeksizin “açıkça
            dayanaktan yoksun olması” nedeniyle kabul edilemez olduğuna karar
            verilmesi gerekir.”denilmektedir.
               17. Danıştay 5 inci Dairesinin 05/10/2015 tarihli ve
            E:2013/8879, K:2015/7460 sayılı kararında; “28/06/1978 tarih
            ve 16330 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan ve 06/07/1978 tarih ve
            7/15754 sayılı Bakanlar Kurulu kararıyla yürürlüğe konulan Sözleş-
            meli Personel Çalıştırılmasına İlişkin Esasların 2009/14799 sayılı Ba-
            kanlar Kurulu Kararı ile değişik “Kurum İçi Yer Değiştirme” başlıklı
            Ek 3 üncü maddesinde, sözleşmeli personelin kurumlar arası yer de-
            ğişikliğinin yapılamayacağı; kurum içi yer değişikliğinin ise belirli hal-
            lerde Kurumlarınca gerçekleştirilebileceği düzenlenmiş olup, öğrenim
            durumu nedeniyle naklen atanmaya imkân sağlayan bir düzenlemeye
            yer verilmemiştir. Yukarıda yer verilen mevzuat hükümleri ile uyuş-
            mazlığın birlikte değerlendirilmesinden, 657 sayılı Devlet Memurları
            Kanununun 4/B maddesi kapsamında sözleşmeli olarak görev yapan
            personelin, eğitim durumu nedeniyle atanması mümkün olmamakta,
            Mahkemece verilen temyize konu kararda belirtilenin aksine, Sağlık
            Bakanlığı Atama ve Nakil Yönetmeliğinin 21/14 üncü maddesinin söz-
            leşmeli personel hakkında kıyasen uygulanma olanağı bulunmamaktadır.
            Kısaca ifade etmek  gerekirse; davacının bulunduğu statü, bu statüyü ku-
            rala bağlayan Usul ve Esaslar, eğitim mazeretinin dikkate alınarak görev
            yerinin değiştirilmesine olanak tanımadığından, eğitim mazereti  nedeniy-
            le Afyonkarahisar iline atanma talebiyle yaptığı başvurunun reddine ilişkin
            işlemde hukuka aykırılık, anılan işlemin iptali yolundaki İdare Mahkemesi
            kararında hukuki isabet bulunmadığı sonucuna varılmıştır.” hükmü yer
            almaktadır. Yine Danıştay 5 inci Dairesinin aynı yönde 17/11/2015
            tarihli ve E:2014/2075, K:2015/9082 sayılı kararı bulunmaktadır.




                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  647
   647   648   649   650   651   652   653   654   655   656   657