Page 715 - kamu-personel-rejimi-3
P. 715
bulunan kimi kişi ve topluluklara ayrı kurallar uygulanarak yasa kar-
şısında eşitliğin çiğnenmesi yasaklanmıştır. Yasa önünde eşitlik,
herkesin her yönden aynı kurallara bağlı tutulacağı anlamına
gelmez. Durumlarındaki özellikler, kimi kişiler ya da topluluk-
lar için değişik kuralları ve uygulamaları gerektirebilir. Aynı
hukuksal durumlar aynı, ayrı hukuksal durumlar farklı kural-
lara bağlı tutulursa Anayasa’da öngörülen eşitlik ilkesi zede-
lenmez...”denilmiştir.
16) Anayasa Mahkemesinin 17/09/2013 tarihli ve
E.2012/1334 sayılı kararında; “Anayasa’da yer alan eğitim ve öğre-
nim hakkı, kamu otoritelerine bireyin eğitim ve öğrenim almasını en-
gellememe negatif ödevini yüklemekle birlikte Anayasa’da öngörülen
ilköğretim dışında devletin tüm bireylere eğitim ve öğrenim sağlaması
şeklinde pozitif bir ödev yüklememektedir. Devletin özellikle lisan-
süstü eğitim almak isteyen herkese bunu sağlama şeklinde pozitif bir
ödevi bulunmamaktadır.” açıklaması yer almıştır.
17) Askeri Yüksek İdare Mahkemesi İkinci Daire Başkanlı-
ğının Haziran 2013 tarihli E.2013/740 K. 2013/710 sayılı ka-
rarında; idareye tanınan bu takdir yetkisinin sınırsız olmayıp, takdir
yetkisinin objektif ölçütler doğrultusunda kamu yararı ile birey yararı
gözetilerek kullanılması gerektiği; takdir hakkının (yetkisi) hiçbir za-
man mutlak ve sınırsız olmadığı; kamu hizmetinin verimliliği, etkinli-
ği ve kamu yararı ile kişi yararı arasında bir denge kurulması zorunlu-
luğunun, bu hak ve yetkinin sınırını oluşturduğu belirtilmiştir.
C. Kamu Denetçisi Mehmet ELKATMIŞ’ın Kamu Başdenetçi-
sine Önerisi
18)Kamu Denetçisi tarafından yapılan inceleme ve araştırma ne-
ticesinde; başvurucunun Hava Kuvvetleri Komutanlığı nam ve hesa-
bına yurtiçinde lisansüstü eğitim alacaklarda aranan “uçuş eğitimin-
den akademik yetersizlik nedeniyle veya dilekçe vererek ayrılmamış
olmak” şartının kaldırılması talebinin reddi yönündeki öneri Kamu
Başdenetçisi’ne sunulmuştur.
710 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU