Page 774 - kamu-personel-rejimi-3
P. 774

idarenin işlemi haklı kılacak hukuken kabul edilebilir bir neden göste-
            remediği gerekçesine dayanılarak iptal kararı verilemeyeceği açıktır.”
            hükmüne varılmıştır.
               17. Danıştay 5 inci Dairesi’nin 17/05/1999 tarih, E.
            1997/1899, K. 1999/1526 sayılı kararında ise özetle; memurların
            sınıflarının da değiştirilmesi suretiyle naklen atanmaları konusunda
            idareye takdir yetkisi tanındığı, bu yetkinin ancak kamu yararı ve hiz-
            met gerekleri göz ardı edilerek kullanıldığının kanıtlanması ya da ida-
            ri yargı merciince saptanması halinde, sözü edilen bu durumun dava
            konusu idari işlemin sebep ve maksat yönlerinden hukuka aykırılığı
            nedeniyle iptalini gerektireceği yerleşmiş yargısal içtihatlarla kabul
            edilmiş bulunduğu, idarenin bu yetkisini kullanmaya zorlanamayacağı
            hükme bağlanmıştır.

               C. Kamu Denetçisi Muhittin MIHÇAK’ın Kamu Başdenetçi-
            si’ne Önerisi

               18. Kamu Denetçisi tarafından, idarenin kendisine tanınan takdir
            yetkisini kullanırken hukuka aykırı hareket ettiğine ilişkin herhangi
            bir bulguya ulaşılamadığı, ayrıca 668 sayılı Kanun Hükmünde Karar-
            name ile yapılan değişiklikle birlikte idarenin bu yetkisinin de ortadan
            kalktığı anlaşıldığı gerekçesiyle şikâyetin reddi yönündeki öneri Kamu
            Başdenetçisi’ne sunulmuştur.
               D. Hukuka ve Hakkaniyete Uygunluk  Yönünden Değerlen-
            dirme
               19. Şikâyet başvurucusu, 3 nolu paragrafta değinildiği üzere, 3713
            sayılı Terörle Mücadele Kanun’un Ek 1 inci maddesinin 7 inci fıkrası
            gereğince teknik hizmetler sınıfındaki iş sağlığı ve güvenliği teknikeri
            veya genel idare hizmetleri sınıfındaki kadrolardan niteliğine uygun
            bir kadroya atanmayı talep etmektedir.

               20. İdarenin nasıl işlem tesis edeceğinin sınırları önceden bir hu-
            kuk kuralıyla kesin olarak belirlenmişse, idareye belli bir yönde ha-
            reket etme hususunda bir tercih tanınmamışsa veya idareye belli bir
            tasarrufta bulunması kesin olarak emredilmişse bağlı yetki söz konu-
            sudur. İdarenin bağlı yetki içinde tesis ettiği işlemlerde, sebep ve konu
            unsuru açısından takdir yetkisi söz konusu değildir. İdare, bağlı yetki






                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  769
   769   770   771   772   773   774   775   776   777   778   779