Page 117 - kdk-2014-yillik-rapor
P. 117
bilecek durumda olmalarının temin •Olaylara müdahale sürecindeki tüm
edilmesi, işlemlerin, (güç kullanımı öncesi ve
sonrası, yakalama ve gözaltına alma
•Müdahale araç ve gereçlerinin, zor işlemleri) ilgili mevzuata aykırı şekil-
kullanma biçimi (bedeni, maddi ve si- de yürütülmesinden kaynaklanan hak
lah) ile beraber ayrıntılı olarak kayde- ihlallerinin önüne geçilmesi amacı ile
dilmesi, özellikle göz yaşartıcı gaz gibi etkili soruşturma ve etkin hak arama
kimyasal içerikli müdahale araçlarının yollarının güçlendirilmesi,
kullanım miktarlarının da kaydedildiği,
münhasıran toplumsal olaylara müda- •Toplumsal olaylara müdahalede görevli
hale vakaları için özel bir tutanak ve kolluk personelinin sosyal ve ekonomik
raporlama sisteminin geliştirilmesi, haklarının, yeterli dinlenme süresi baş-
ta çalışma şartlarının iyileştirilmesi ve
•Genel olarak kanun uygulayıcıların psikolojik destek sağlanması konusunda
(kolluk memur ve amirleri, sivil idare- adım atılması,
ciler, yargı mensupları) özel olarak ise
toplumsal olaylarda görev alan persone- •Etkin bir sosyal medya, kitle psikolojisi ve
lin hizmet öncesi ve hizmet içi eğitim algı yönetimi konusunda politika benim-
müfredatının ve sisteminin günümüz senmesi vb.
toplumsal gelişmeleri ışığında köklü bir
şekilde yenilenmesi, tedbirlerinin alınması gerektiği değer-
lendirilmektedir.
•Müdahale araçlarını yalnızca eğitim
almış ve sertifikalandırılmış personelin - Önleyici Temelde Etkin Müdahale
kullanabilmesinin sağlanması, Anlayışının (Proaktif Rol) Önemi
•Toplumsal olaylara müdahalede görev- Türkiye özellikle 2000’li yılların
li polis memurları ve polis amirleri ile başından itibaren hukukun üstünlüğü,
mülki amirlerin, “toplumsal katmanlar demokrasi ve insan haklarına saygı
ile iletişim”, “kitle psikolojisi”, “müza- hususunda önemli adımlar atmıştır.
kere anlayışı” ve “ikna gücü” konuların- Özellikle AB katılım sürecinde aday
da “bilinç artırımı eğitimlerine” tabi ülkelerin karşılaması gereken asgarî
tutulmaları, standartları ifade eden “Kopenhag Siyasi
Kriterleri” ve AB müktesebatının “Yargı
117