Page 239 - kdk-2014-yillik-rapor
P. 239

Şikâyetlerin alınmaya başlandığı tarih-    Bir  diğer  örnek  olarak,  Türkiye  Kamu
            ten bugüne kadar Kurumumuzun görev         Hastaneleri Kurumu gibi kurumlardan
            alanı ve yetkilerinin zamanla kamu ku-     bilgi ve belge temin etmekte güçlük

            rum ve kuruluşlarınca tanındığı; bazı      çekilmektedir. Örneğin; 01-2013/190
            kurumlar tarafından, Kurumumuzca           şikâyet  numaralı  ve  “İç  hastalıkları  uz-
            istenen bilgi ve belgelerin kısa süre içe-  manlığı ihtisasının üzerine kardiyoloji
            risinde ve eksiksiz bir şekilde gönderil-   uzmanlığı ihtisası yapması nedeniyle
            diği; ancak bazı kurumlar tarafından ise   Çekirdek Kaynak Yönetim Sistemindeki
            bu konuda yeterince titiz davranılmadığı   statüsünün yan dal kardiyoloji uzmanı
                                                       olarak değiştirilip durumunun döner
            görülmüştür. Genel Kurmay Başkan-          sermaye ve ek ödemelerine yansıtılarak

            lığı, Kara, Hava ve Deniz Kuvvetleri       mağduriyetinin giderilmesi” talepli baş-
            Komutanlıkları, Milli Savunma Bakan-       vuruda Türkiye Kamu Hastaneleri Ku-
            lığı, Adalet Bakanlığı ve bağlı birimleri,   rumuna üç kez yazı yazılmasına, Kamu
            İçişleri Bakanlığı, Ulaştırma, Denizcilik   Denetçisi Zekeriya Aslan aracılığıyla
            ve Haberleşme Bakanlığı, Sağlık Bakan-     Bakan Yardımcısına şikâyet dilekçesi
            lığı ve Emniyet Genel Müdürlüğü, ta-       iletilmesine rağmen sonuç alınamamış
            lep edilen bilgi ve belgeleri süresinde ve   olup, Bakanlığa doğrudan gidilerek
            eksiksiz bir şekilde gönderen idarelere    alınan   bilgiler  sayesinde   başvuru
            örnek olarak gösterilebilir.               sonuçlandırılabilmiştir. Bu örnekte ol-
                                                       duğu gibi, kurum idareyle iyi ilişki ve

            Kurumumuzdan gönderilen bilgi ve bel-      diyalog  adına  ilgilileri  yasal  yetkisi  ol-
            ge taleplerine yönelik olarak bazı olum-   masına rağmen ilgili mercilere ihbar et-
            suz örnekler  öne çıkmaktadır. Kuru-       memiştir.
            mumuzun 2014/2640 şikâyet numaralı
            dosyasında ikamet tezkeresi işlemlerinin   YÖK Başkanlığı tarafından da Kuru-
                                                       mumuz tarafından iletilen bilgi ve belge
            uzaması nedeniyle okula kayıt yaptıra-     taleplerine yeterli düzeyde ve ayrıntı-

            mayan ve bursunu kaybetme durumun-         da cevap verilmemekte, genel olarak
            da bulunan Suriye uyruklu 14 yaşındaki     “bilgi ve  belgeler  ektedir.” yönünde
            bir çocuk hakkında İstanbul İl Emniyet     sınırlı açıklamalarda bulunulmaktadır.
            Müdürlüğüne yazılan 09/07/2014 ta-         Örneğin Kurumumuzun 2014/1276
            rih  ve  5803  sayılı  bilgi  ve  belge  isteme   şikâyet numaralı dosyasında, daha
            yazımıza cevap verilmemiştir.              önceden Kocaeli Üniversitesi Teknik



                                                  239
   234   235   236   237   238   239   240   241   242   243   244