Page 242 - kdk-2014-yillik-rapor
P. 242

ilkeleri açısından çok ayrıntılı değer-    mi üyelere sağlanan ve iade edilen tasar-
          lendirmeler içeren doyurucu kararlar       ruf primi uygulamasına benzer bir şekil-
          vermiştir. Bu durum; gerek yüksek yargı    de oranlanarak ve prim ayrımı yapılarak
          organlarında ve gerekse diğer kamu ku-     geçici üyelere de nemasıyla geri dönüş
          rumlarında görüştüğümüz yargı men-         imkânının sağlanması yönünde hakka-
          supları ve bürokratlar tarafından da dile   niyete uygun mevzuat değişikliği yapıl-
          getirilmiştir. Bununla birlikte; idarelerin   ması ve bunu sağlayacak bir sistemin
          çeşitli sebeplerle tavsiye kararlarını uy-  geliştirilmesi konusunda Milli Savunma
          gulamada yeterince istekli olmamaları      Bakanlığına tavsiyede bulunulmuş, ilgisi
          ve uygulama oranının düşük olması          nedeniyle karar OYAK’a da gönderilmiş-
          nedeniyle, Kurumumuza başvuru yap-         ti. Tavsiye kararımızın kanun değişikliği
          manın bir sonuç vermediği yönünde          gerektirmesi nedeniyle Milli Savunma
          kamuoyunda kanaat oluşmaya başlamış;       Bakanlığına tavsiyede bulunulmuş ol-
          bunun neticesinde de şikâyet başvuru-      masına rağmen ilgili Bakanlık OYAK’ın
          larında bir azalma meydana gelmiştir.      ayrı bir tüzel kişiliği bulunduğundan,
          Bu durumun kişilerin yanında idarenin      karar gereğinin OYAK’tan istenmesi
          de aleyhine bir olgu oluşturduğu abartılı   gerektiğini belirtmiş, bu yazıya karşılık
          bir yorum sayılmamalıdır.                  olarak  “205 sayılı OYAK Kanununun 1
                                                     inci maddesinde OYAK’ın Milli Savunma
          Kurumların     tavsiye   kararlarımıza     Bakanlığına bağlı olarak teşkil edildiği
          uyma noktasında dikkat çekici bir          düzenlendiğinden ve kararın mevzuat
          örnek; Kurumumuzun 03.2013/223             değişikliği  gerektirmesi  nedeniyle  bu  ko-
          şikâyet numaralı dosyasında; askerlik      nudaki  çalışmanın  ancak  Milli  Savun-
          hizmetini yedek subay olarak yapmış        ma Bakanlığının inisiyatifi ile başlatıla-
          olan şikâyetçi tarafından görev süresi     bileceği”  belirtilerek tavsiye kararına
          boyunca OYAK adına maaşından kesinti       yönelik olarak bir cevap verilmesi talep
          yapılarak yatırılan aidatların iade edil-   edilmiş, bu yazıya “OYAK’ın Türk Tica-
          mesi talebiyle Kurumumuza şikâyet baş-     ret Kanununa tabi olarak faaliyet göster-
          vurusunda bulunulmuş, Kurumumuz            mesi nedeniyle OYAK tarafından yapılan
          tarafından 205 sayılı Ordu Yardımlaşma     işlemler üzerinde herhangi bir kamu
          Kanununun geçici üyelere hiçbir aidat      otoritesi bulunmadığı, bu nedenle karar
          iadesi  yapılamayacağını düzenleyen amir   gereğinin OYAK’tan istenmesi gerektiği,
          hükmünde geçici üyelerden kesilen ve geri   konunun mevzuat yönünün TSK per-
          dönüşü olmayan %5 üyelik aidatının, dai-   sonelini  ilgilendirmesi  nedeni  ile  teklif



                                                  242
   237   238   239   240   241   242   243   244   245   246   247