Page 191 - kdk-2015-yillik-rapor
P. 191
KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
sini talep etmiştir. Kurumumuzca yapılan araştırma ve inceleme sonucunda,
mühendislik tamamlama programı ile fark dersleri alınarak diplomaya hak
kazanıldığı, şikâyetçinin Teknik Eğitim Fakültesi Elektrik Öğretmenliği
mezunu olarak aldığı dersler isim olarak mühendislik fakültesinde oku-
tulan derslerle benzerlik gösterse dahi, aynı isimli bir dersin teknik eğitim
fakültelerinde yer alış disiplini ile mühendislik fakültelerinde yer alış disip-
lininin farklı olabileceği, eğitim fakültelerindeki ders içeriklerinin mesleki
eğitim formasyonuna, mühendislik fakültelerindeki ders içeriklerinin ise
mühendislik formasyonu ve uygulamalarına yönelik olabileceği, öte yan-
dan Kırıkkale Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav
Yönetmeliği uyarınca dört yıllık lisans programları için en az 240 Avru-
pa Kredi Transfer Sistemi (AKTS) tamamlanarak mezuniyet hakkı elde
edilebilecekken, şikâyetçinin 48 AKTS değerinde ders ile mezun olarak
Elektrik Elektronik Mühendisliği bölümü diplomasına hak kazanmasının
teknik eğitim fakültesinde aldığı derslerden muaf tutulduğu şeklinde yo-
rumlanamayacağı hususlarının birlikte değerlendirilmesi sonucunda; şikâ-
yetin reddine karar verilmiştir. 54
Bir başka başvuruda şikâyetçi, bir üniversitenin meslek yüksekokulu’na
okutman alımında “Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi” bilim dalında yüksek
lisans yapmış olmak şartının yer aldığını, yüksek lisansını “Türkiye Cum-
huriyet Tarihi” bilim dalında yaptığı için ön değerlendirmede elendiğini,
iki bilim dalının eşdeğer olduğunu iddia etmek suretiyle mağduriyetinin
giderilmesi talebiyle Kurumumuza başvuruda bulunmuştur. İlgili idare ta-
rafından; konu hakkında YÖK Başkanlığına danıştıkları, ilan şartı ne ise
190 onu aramaları gerektiği, aksi halde ilan şartını taşıyanların itirazlarının ola-
bileceği, bu nedenle tüm başvuranlar arasında birebir ilan şartında yazılan
alanda yüksek lisans yapmış olanları kabul ettikleri, alınan okutmanların iki
yıllık sözleşme ile alındıkları ve bahse konu MYO okutman kadrosuna bir
alım yapıldığı, ancak sistem değişikliği nedeniyle mevcut okutmanların da
ihtiyaç fazlası haline geldiği, tamamen YÖK’ün yönlendirmesi doğrultu-
sunda hareket ettikleri, şikâyetçiyi tanımadıkları ve herkese eşit aynı işlemi
uyguladıkları ifade edilmiştir. Kurumumuzca yapılan inceleme ve araştır-
ma sonucunda, 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu, 16/09/1983 tarihli ve
18167 sayılı Yükseköğretim Kurumları Öğretim Elemanlarının Kadroları
2014/5589 şikâyet numaralı başvuru için verilen 08/07/2015 tarihli Kısmen Tavsiye Kıs-
54
men Ret Kararı
YILLIK RAPOR 2015