Page 65 - 2016 YILI FAALİYET RAPORU
P. 65
Bu kapsamda, 2016 yılında İstanbul Büromuza yapılan başvurular haricinde Kurumumuza
yapılan toplam 4930 başvurunun tamamı incelenmek üzere bu büroya dağıtılmıştır. Bu
dosyalardan 3659 adedinin önincelemesi yapılmış olup, 1271 adedi ise 2017 yılına devretmiştir.
Ön incelemesi gerçekleştirilen 3659 başvurunun 2536 adedi ön inceleme kapsamında
sonuçlandırılırken, 1123 adet başvuru ise inceleme ve araştırmaya geçilmek üzere Kurum Kamu
Denetçilik birimlerine iletilmiştir.
Sonuçlandırılan 2536 adet başvurunun yaklaşık %52’sine Gönderme Kararı, %37,82’sine
İncelenemezlik Kararı verilirken %2,84’ü ise şikâyetin yerine getirilmesi kapsamında Karar
Verilmesine Yer Olmadığına Dair Karar ile sonuçlandırılmıştır. Yine başvuruların yaklaşık
%2’si geçersiz başvuru olarak değerlendirilmiş 146 başvuru ise aynı konu olması sebebiyle
birleştirilerek tek dosya üzerinden işlemlerine devam edilmiştir.
?Şikâyet işlemlerine ilişkin tüm istatistiki veriler “Performans Bilgileri” başlığı altında yer alan
1.1.4 Şikâyet Başvuruları” bölümünde yer aldığından burada ayrıca değinilmemiştir.
1.3 GENEL SEKRETERLİKÇE YÜRÜTÜLEN FAALİYETLER
1.3.1 İnsan Kaynakları Hizmetleri
Kurumumuzda 2016 yılı içerisinde 1 Genel Sekreter Vekili, 2 Hâkim, 1 Cumhuriyet Savcısı,
2 Başkanlık Müşaviri, 1 Akademik Uzman, 1 Hukuk Müşaviri, 1 Mühendis, 1 Tekniker, 1
Veri Hazırlama ve Kontrol İşletmeni olmak üzere toplam 11 geçici personelin
görevlendirilmesi yapılmıştır.
Ayrıca, 2016 yılı içerisinde geçici görevli 6 Hâkim, 1 Cumhuriyet Savcısı, 1 Müfettiş, 1
Uzman, 1 Avukat, 1 Mühendis, 1 Öğretmen, 1 Kütüphaneci ile 1 Bilgisayar İşletmeni
Kurumumuzdaki görevlerinden ayrılmıştır.
Kurumumuzdan 1 Hukuk Müşaviri, 6 Kamu Denetçiliği Uzmanı ve 2 Kamu Denetçiliği
Uzman Yardımcısı 667 sayılı KHK ile ihraç edilmiştir.
İhtiyaç duyulan kadroların iptal ve ihdası için çalışmalar sonuçlandırılmış ve Resmi
Gazete’de yayımlanmıştır. Bu kapsamda; 10 adet 5. Derece ve 10 adet 7. Derece kadro toplam
20 adet 1. Dereceli kadroya dönüştürülmüştür.
Görevde Yükselme Sınavının 15/04/2016 tarihinde yazılı, 25/04/2016 tarihinde ise mülakat
aşamaları gerçekleştirilmiş olup, kazanan aday (Şube Müdürü) 27/04/2016 tarihli onay ile
yerleştirilerek yeni görevine başlatılmıştır.
Kurumumuzda görevli personelin yurtiçi ve yurtdışı görevlendirilmelerinde gerekli onay ve
harcırahlarının avans ve mahsup işlemleri gerçekleştirilmiştir.
Kurumumuzda görevli personelin özlük, maaş ve pasaport vb. işlemleri yürütülmeye devam
edilmiştir.
1.3.2 Eğitim Faaliyetleri
İşyerinde Aidiyet Duygusu ve Motivasyonu
Kurum personeli Psikolog Tuba Öz tarafından 30 Mart 2016 tarihinde “İş yerinde Aidiyet
Duygusu ve Motivasyon” konulu konferans gerçekleştirilmiş olup, Kurum Kültürü, Kurum
Kültürünü Oluşturan Kavramlar, Aidiyet Duygusu, Genel Olarak Motivasyonu Olumsuz
Etkileyen Etmenler ve Motivasyon Araçları konularını işlenmiştir.
64