Page 18 - kdk-2017-2021-stratejik-plan
P. 18
18 T.C. KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
• Misyonumuzu en etkili bir şekilde ifa ederek paydaşlarımızın beklentilerini
karşılamak ve böylece kamu değeri yaratmak
Sektörel açıdan geleceğe bakışımız:
• İyi yönetişim ilkelerini benimseyen bir idari kültür geliştirmek
• İnsan haklarına duyarlı ve vatandaş odaklı bir yönetim kültürü geliştirmek
• İdarenin uzlaşmacı ve çözüm odaklı bir yaklaşımı benimsemesini sağlamak
Bireyler açısından geleceğe bakışımız:
• Haklarının bilincinde olan ve haklarını uygun yol ve yöntemlerle arayan bireyler
kazanmak
• Hukuka ve hakkaniyete aykırı uygulamalara karşı bireysel duyarlılığı geliştirmek
2.2.2 Vizyoner Hedeflerimiz
1. Verdiği kararlar ile ulusal ve uluslararası düzeyde referans alınan bir kurum
olmak
2. İyi yönetişim ilkeleriyle ilgili yasal altyapının hazırlanması, geliştirilmesi
ve uygulanmasına öncülük ederek, iyi yönetişim ilkelerinin tüm kamu
kurumlarında bir kültür haline dönüşmesini sağlamak
3. Hukuka ve idareye olan güveni artırmak yoluyla hak arama kültürünü
geliştirmek
4. İnsan haklarının korunması, geliştirilmesi ve iyileştirilmesi konusunda katkı
sağlamak
5. Adaletin daha hızlı gerçekleşmesine katkı sunmak
6. Bireylerin politika belirleme ve karar verme süreçlerine katılımını sağlayarak
demokrasi standartlarının yükseltilmesine katkı sunmak
7. Ombudsman = hakların savunucusu anlayışını ve algısını yerleştirmek
2.3. ÇALIŞMA İLKELERİ VE TEMEL DEĞERLER
Toplumda hak arama kültürünü geliştirmeye çalışan ve hukukun üstünlüğü anlayışını
Türkiye’de bir kültür haline getirme hedefi bulunan Kurumumuz, “İyi Yönetişim
İlkeleri”ni kendine esas almıştır. Yönetim ve karar alma süreçlerini tüm paydaşların
işbirliği ve katılımı ile yapmakta, uzlaşmacı, saydam, hesap verebilir, etkili ve sorumlu
bir yönetim anlayışı içerisinde davranmaktadır. Kurumumuzun faaliyetlerinde iyi
STRATEJİK PLAN 2017-2021 ANKARA, 2016