Page 72 - kdk-2017-2021-stratejik-plan
P. 72

72  T.C. KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                5  STRATEJİK AMAÇ VE HEDEF - BİRİM İLİŞKİSİ






                               ŞİKÂYET İNCELEME VE ARAŞTIRMA EKSENİ


                   AMAÇ 1
                   Hukuka ve Hakkaniyete Uygunluk Denetimi Yoluyla Adalete Hızlı Erişimi Sağlamak, Daha
                   Fazla Değer Üretmek ve Etkinliği Artırmak



                  STRATEJİK HEDEF 1.1: Şikâyetlerin daha hızlı ve etkin bir şekilde alınmasını sağlamak


                 Stratejiler:                                        Sorumlu Birim        İlgili Birim

                    ◊  E-devlet aracılığı ile şikâyet alabilmek ve bu yolu teşvik   GS (BİB)  BD/D/ GS(BHİB)
                      etmek
                    ◊  Başvurulardaki oluşabilecek güvenlik açıklarını kapatmak  GS (BİB)
                    ◊  Mahkûm başvuruları ile ilgili kriterleri  belirlemek ve
                      başvuruların gizliliğini, güvenliğini etkinleştirmek,   BD            D/GS
                      izlenebilirliliğini sağlamak
                    ◊  Şikâyet başvurularının mobil uygulamalarla alınmasını   GS (BİB)
                      sağlayacak uygulamalar geliştirmek

                    ◊  Gerek duyulan yerlerde yerel büro açmak             BD                GS


                 STRATEJİK HEDEF 1.2: Şikâyetlerin etkin bir şekilde incelenmesi, sonuçlandırılması ve takibinin yapılması için
                 bilgi temelli bir sistem geliştirmek


                 Stratejiler:                                        Sorumlu Birim        İlgili Birim
                    ◊  Bireylerin  şikâyetlerini  takip edebilmeleri  için bir   GS(BİB)  BD/D/GS(BHİB)
                      bilgilendirme ve takip sistemi geliştirmek
                    ◊  Şikâyet Başvuru ve Karar Yönetim Sistemini kurmak (ŞBKYS)  GS(BİB)  BD/D/GS(BHİB)

                    ◊  Şikâyetlerin ön inceleme ve inceleme süreç standartlarını
                                                                           BD         D/ÖİB/ GS(BİB-GEŞB)
                      belirlemek
                    ◊  Kurumun  daha önceden  almış  olduğu  kararlar  ile aynı
                      konularda yeni  gelen  şikâyetlerin  ilişkilendirilmesini   GS (BİB)  BD/D
                      sağlayacak bir veritabanı oluşturmak veya ŞBKYS’nde buna
                      yönelik çalışmaları başlatmak
                    ◊  UYAP sistemine erişim sağlamak                    GS (BİB)

                    ◊  Araştırma ve İçtihat Bürosu kurmak                  BD                GS
                    ◊  Tavsiye ve ret karar yazım formatlarına ilişkin sadeleştirme
                      çalışmaları yapmak                                   BD             D/GS (BİB)





             STRATEJİK PLAN 2017-2021                                                            ANKARA, 2016
   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77