Page 72 - kdk-2017-2021-stratejik-plan
P. 72
72 T.C. KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
5 STRATEJİK AMAÇ VE HEDEF - BİRİM İLİŞKİSİ
ŞİKÂYET İNCELEME VE ARAŞTIRMA EKSENİ
AMAÇ 1
Hukuka ve Hakkaniyete Uygunluk Denetimi Yoluyla Adalete Hızlı Erişimi Sağlamak, Daha
Fazla Değer Üretmek ve Etkinliği Artırmak
STRATEJİK HEDEF 1.1: Şikâyetlerin daha hızlı ve etkin bir şekilde alınmasını sağlamak
Stratejiler: Sorumlu Birim İlgili Birim
◊ E-devlet aracılığı ile şikâyet alabilmek ve bu yolu teşvik GS (BİB) BD/D/ GS(BHİB)
etmek
◊ Başvurulardaki oluşabilecek güvenlik açıklarını kapatmak GS (BİB)
◊ Mahkûm başvuruları ile ilgili kriterleri belirlemek ve
başvuruların gizliliğini, güvenliğini etkinleştirmek, BD D/GS
izlenebilirliliğini sağlamak
◊ Şikâyet başvurularının mobil uygulamalarla alınmasını GS (BİB)
sağlayacak uygulamalar geliştirmek
◊ Gerek duyulan yerlerde yerel büro açmak BD GS
STRATEJİK HEDEF 1.2: Şikâyetlerin etkin bir şekilde incelenmesi, sonuçlandırılması ve takibinin yapılması için
bilgi temelli bir sistem geliştirmek
Stratejiler: Sorumlu Birim İlgili Birim
◊ Bireylerin şikâyetlerini takip edebilmeleri için bir GS(BİB) BD/D/GS(BHİB)
bilgilendirme ve takip sistemi geliştirmek
◊ Şikâyet Başvuru ve Karar Yönetim Sistemini kurmak (ŞBKYS) GS(BİB) BD/D/GS(BHİB)
◊ Şikâyetlerin ön inceleme ve inceleme süreç standartlarını
BD D/ÖİB/ GS(BİB-GEŞB)
belirlemek
◊ Kurumun daha önceden almış olduğu kararlar ile aynı
konularda yeni gelen şikâyetlerin ilişkilendirilmesini GS (BİB) BD/D
sağlayacak bir veritabanı oluşturmak veya ŞBKYS’nde buna
yönelik çalışmaları başlatmak
◊ UYAP sistemine erişim sağlamak GS (BİB)
◊ Araştırma ve İçtihat Bürosu kurmak BD GS
◊ Tavsiye ve ret karar yazım formatlarına ilişkin sadeleştirme
çalışmaları yapmak BD D/GS (BİB)
STRATEJİK PLAN 2017-2021 ANKARA, 2016