Page 90 - 6. yılında ombudsmanlık web
P. 90

ESKİ KAMU DENETÇİSİ
                   SN. SERPİL ÇAKIN


               – Yani evet. Tabii, benim ilk hedeflerim çocuğa ulaşmaktı. “Bunun için ne yaptınız?”
            derseniz, “Ne yapabilirim?” diye düşündük ve “Olayın taraflarıyla görüşmek doğrudur.”
            dedik. Yani “taraflar” derken şu: Bir tarafta idare var, bir tarafta vatandaş var ama
            bir de konuya hâkim ve konuyla ilgili, görünürlüğünüzü artırabilecek özellikle STK’ler
            var. Biz hem alanımla ilgili STK’lerle hem idarelerle görüşmeyi,  kendimizi anlatmayı
            tercih ettik, bizzat, birebir gittik. En üst düzeyden anlattık kurumlarda. STK’lere gittik,
            çok şaşırdılar tabii. Yani şuna alışkın değil halkımız: Kamu idaresinden biri geliyor,
            sizi ziyaret ediyor, hatta ziyaret talebine bile şaşırıyor. Bizzat gidip anlattık ve neyi
            anlattık? Çok önemli ve vurgulamak istediğim bir şey; dedik ki… Bizim kanunumuzda
            şu var: “Herkes başvurabilir.” Ama şimdi, eğer bunun ucunu açık bırakırsanız, şikâyet
            de çok kolay bir şey değil, şey anlamında, hani, karşılamak kolay değil. “Menfaati ihlal
            edilen herkes başvurabilir.” dedik. Bunu çocuklar için kolaylaştırabilmek anlamında
            da -başka konular da var ama çocuk özelinde söylemek istiyorum- “Konu çocuk hak-
            larıysa herkes başvurabilir.” dedik. İşte, gidip STK’ye bunu söyledim, bakın, yani siz ne
            için mücadele veriyorsunuz? Çocuk hakları için mücadele veriyorsunuz, işte, önünüzde




         88   14 ŞUB A T 2019
   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95