Page 9 - kdk-sempozyum-1
P. 9

varlığından habersizken bu hizmetten yaralanmaları beklenemez. Mükemmel bir
          dünyada tüm vatandaşlar ulusal Ombudsman’a  nerede ve nasıl ulaşabilecekleri-
          ni bilirler. Türkiye gibi büyük bir ülkede bunun sağlanması zordur ve bu nedenle
          Ombudsman ile çalışanlarının büyük gayretini gerektirir. Sonrasında verimlilik…
          Bir Ombudsman vatandaşlara karşı çekicidir çünkü şikayetlerle hızlı ve ücretsiz
          olarak ilgilenir.  Dolaysıyla verimliliği artırmak için enerjiyi korumak önemlidir.

          Ve kamu güveni. Halk Ombudsman’a sadece şikayetleri ciddiyetle ele alacağın-
          dan, objektif bir şekilde karar vereceğinden, fark yaratmakta gücü ve becerisi
          olduğundan emin olduğunda döner. Bir Ombudsman kesinlikle bağımsız ve ta-
          rafsız bir şekilde görevini yapmalıdır. Tabii ki herkesin dünya görüşünü etkileyen
          belli bir geçmişi, bir profesyonel kariyeri, siyasi seçimi var. Ancak Ombudsman’ın
          verdiği kararlarla bağımsız olduğunu ispat etmesi gerekir. Bayanlar baylar, Ombu-
          dsman bir hakim değildir ve bir hakimin yerini almamalıdır. Ombudsman aynı za-
          manda kamu kurumunu bağlayan hükümler koyan bir kanun koyucu da değildir.
          Ombudsman her zaman hem vatandaşın hem idarenin olmak üzere her iki tarafın
          haklarını koruyan kazan-kazan çözümlerini arayan bir arabulucudur. İnanıyorum
          ki Türkiye ve Avrupa’daki birçok gözlemci Sayın ÖMEROĞLU’nun bu kurumu na-
          sıl şekillendireceğini yakından takip edecektir. Bu yıl Türk hükümeti tarafından
          yapılan reformların arasında Ombudsman ofisinin açılmasına izin verilmesi ke-
          sinlikle dikkat çekici ve doğru yönde atılmış iyi bir adım. Ve şimdi yüksek beklen-
          tileri karşılayabilmek Sayın ÖMEROGLU size ve çalışanlarınıza bağlı. Bunun için
          gerekli tüm enerjiyi, gücü, cesareti ve bilgeliği diliyorum.

          Hanımefendiler ve beyefendiler, izin verirseniz birkaç kelime de Türkiye ve AB
          ilişkileri hakkında söylemek istiyorum. Türkiye ve AB arasındaki yapıcı ilişkinin
          önemini yeterince güçlü vurgulamam mümkün değil. Sık sık belirttiğim üzere
          bu yapıcı ilişkiyi sağlamak için müzakere sürecinde müşterek taahhüt gereklidir.
          Müzakerelerin güncel durumuna bakıldığında inanıyorum ki fasılların açılması  I. Uluslararası Kamu Denetçiliği (Ombudsmanlık) Sempozyumu
          süreçte ihtiyaç duyulan dinamiği geri getirmekte yardımcı olabilir. Dolayısıyla
          ben İrlandalı Başkan tarafından 22. Fasılın açılması için atılan adımları memnuni-
          yetle karşıladım.

          Türkiye’de son dönemde yaşanan ve Avrupa’dan eleştirel tepkilerin yanısıra ve
          bazı Türk politikacıların karşı tepkileriyle karşılanan gelişmelerin ışığında, kon-
          seyin 22. Faslın açılmasını ancak 2013 ilerleme raporunda gelişmelerin uygun bir


          KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU                                                   9
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14