Page 191 - mahalli-iradeler
P. 191
B. Ön İnceleme Süreci
2) Yapılan ön inceleme neticesinde, şikayet konusunun Kurumu-
muzun görev alanına girdiği şikayetçinin menfaat ihlali koşulunu ta-
şıdığı, 12/05/2015 tarih 2015/2319 sayılı şikayet dosyası kapsamında
gönderme kararı üzerine Kurumumuza başvuru yapıldığından idari
başvuru yollarının tüketildiği, şikayetin süresinde yapıldığı ve şika-
yetin diğer ön inceleme konularında da eksikliğin bulunmadığından
şikayetin incelenme ve araştırılmasına geçilmiştir.
II. OLAY VE OLGULAR
A. Şikayetçinin Konu Hakkındaki Açıklamaları ve İddiaları
3) Şikayetçi, bir yıllık zaman içerisinde (2014 Nisan-2015 Nisan)
Ankara Su ve Kanalizasyon İdaresinin enflasyon oranı % 8-10 civarın-
da iken, su faturasına % 45 civarında zam yaptığını(tüketim miktarı
sabitken) bu artışın kimin inisiyatifinde ve hangi mevzuat çerçevesin-
de yapıldığını, bunun yanında su sayaçlarının doğru ölçüm yapıp yap-
madığı konusunda kontrol mekanizmasının işlemediğini bu nedenle
kendisine yansıtılan su tüketim miktarının yüksek olduğunu, ayrıca
aynı döneme ilişkin şube yolu bedelinin % 200’ ün üzerinde bir artış
göstererek, 1,59 TL’ dan 4,89TL’ ye çıktığını belirterek, bütün bu hu-
susları şikayete konu ettiği anlaşılmıştır.
B. İdarenin Şikayete İlişkin Açıklamaları
4) Şikayet konusu hakkında, 14/01/2016 tarih 436, 16/02/2016
tarih 1049 ve 28/03/2016 tarih 2459 sayılı yazılarla, Ankara Su ve Ka-
nalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğünden (ASKİ) maddeler itibariyle
istenen bilgi-belge talebi, anılan idare tarafından 25/01/2016 tarih
810 24/02/2016 tarih 2452 sayılı ve 05/04/2016 tarih 5033 sayılı ce-
vabi yazılarla maddeler itibariyle açıklanmıştır. (Sorular numaralandı-
rılmış olup ilgili idareden gelen cevaplar hemen altında yer almıştır.)
Buna göre;
4/1) Aski Tarifeler ve Hizmetleri Yönetmeliğine göre alınan atıksu
bedelinin kanuni dayanağı ve kullanılan suyun %50 sinin atık su be-
deli olarak alınmasına ilişkin herhangi objektif veya bilimsel bir veri
olup olmadığı,
186 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU